הרמטכ"ל ומרים פרץ - הצדעה ושבחים הדדיים

הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט ריגש את המשתתפים בערב ההוקרה לכבודה של מרים פרץ ולכבוד המפעל החינוכי בישיבת אמי"ת אלירז, הקרויה על שמו של בנה אלירז.

איזנקוט הצדיע לפרץ על תרומתה לחיזוק צה"ל ועל עבודתה למען הקניית ערכים ומסירות למען מדינת ישראל בשדה החינוך.

הרמטכ"ל סיפר כי לפני 18 שנה, כששימש מפקד חטיבת גולני, פיקד על אוריאל שהיה מ"מ בגדוד 51 ולפני שש שנים בעת היותו אלוף פיקוד הצפון, פיקד על אלירז בעת נפילתו.

"מתוך הכאב הגדול מרים התבלטה כאישיות יוצאת דופן, כשהייתי בלוויה ובבית המשפחה אפשר היה להבין מאיזה בית גידול יוצאים קצינים כמו הבנים של משפחת פרץ", סיפר איזנקוט. "אני משוכנע שאותה רוח שורה פה בבית הספר, שמובילה אתכם אנשי החינוך לגדל את דור האזרחים, את דור החיילים הבא שיתרמו את תרומתם ויראו כזכות את העובדה שכל מי שגדל במדינה הזו ומגיע לגיל 18 נדרש לתרום את התרומה שלו בשרשרת הדורות ולחזק את צה"ל ואת מדינת ישראל".

"זכות עבורי להצדיע לך מרים על העשיה ועל תרומה ועל החיזוק של צה"ל מתוך הכאב ולהצדיע לזכרם של אלירז ואוריאל והמורשת שהם הותירו לנו", הוסיף איזנקוט.

מרים פרץ הודתה לרמטכ"ל ואמרה "זכיתי להכיר אותך כגדי האדם, הערכי, אוהב החיילים,הארץ הזו צריכה אנשים כמוך שמובילים אנשים מתוך אהבה".

היא הודתה לצוות החינוכי ואמרה, "יש לי בית בגבעת זאב, יש לי בית בהר הרצל ויש לי בית כאן בישיבת אמי"ת אלירז. אני רואה כאן ערכיות ומוסר ומצד שני שאיפה למצוינות. הבוגרים יוצאים מכאן מחוברים למורשת של עם ישראל".

ראש הישיבה הרב יאיר שטבון אמר, "מרים היא סמל ומשמת דוגמא ומופת לתלמידי הישיבה שזכו בקשר שלה למקום ומתחנכים לאור הנתינה שמבטאת אותה ואת משפחתה".

מ"מ ראש העיר פתח תקווה עו"ד יצחק דעי אמר כי העיר פתח תקווה מתברכת בקשר המיוחד עם מרים ותלמידי הישיבה זכו לדמות יוצאת דופן שמחוברת למקום ומשיבה רוח מיוחדת במקום. את הארוע ערך והפיק הרב זאב ברלב חבר צוות החינוך וההנהלה בישיבה.