חקירה? הרצוג
חקירה? הרצוגצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ד"ר מיכאל בן ארי, יו"ר תנועת עוצמה יהודית, פנה ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה נגד ראש האופוזיציה הרצוג ומקורביו.

העילה לחקירה אותה דורש בן ארי לפתוח היא הדיווחים בתקשורת בימים האחרונים אודות המו"מ החשאי אותו ניהלו הרצוג ומקורביו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

במכתב למנדלבליט נאמר, "ביממה האחרונה התפרסם כי מספר אנשים בהנהגתם של חה"כ יצחק הרצוג מר אפרים סנה ואחרים, ניהלו מו"מ עם אבו מאזן. במסגרת השיחות זממו מר הרצוג וחבורתו למסור שטחי מולדת לאויב, ובהם שטחים בירושלים, עליהם חלה ריבונות של מדינת ישראל".

"במעשה זה, ניהלו הרצוג ומקרוביו מו"מ עם ישות זרה, על מסירת חבלי מולדת והקמת מדינה על שטח של מדינת ישראל, דבר האסור לפי חוק העונשין הקובע כי מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו כדי להביא לכך, דינו מיתה או מאסר עולם", הוסיף בן ארי.

בן ארי הדגיש במכתבו, "אין להקל ראש, ולפטור את הזוממים בטענה שעשו את אשר עשו, מתוך 'תום לב', או כחלק מ'פעילות פוליטית' שהרי הפעולות נעשו בהסתר, ללא סמכות ולא מדובר במצע פוליטי המוצע לציבור באופן לגיטימי, אלא בפעולות ממשיות. התעלמות מהעבריינות הבוגדנית הזאת, תהפוך את החוק האמור, לאות מתה בספר החוקים של מדינת ישראל ותעודד מעשה בגידה דומים".

ד"ר בן ארי אמר היום, "ראינו את יעילות היועמ"ש וגופי החקירה בעבר הקרוב כאשר נחקרו ונעצרו פעילי ימין שהגו רעיונות להקמת 'מלכות ישראל', יש לצפות כי כאן כאשר מדובר במקרים חמורים הרבה יותר ובמעשים ממשיים המסייעים לאויבנו נראה את יעילות היועמ"ש לפחות באותו קנה מידה".

"בדיוק למקרים כאלה התכוון המחוקק ויש להחיל את החוק על מנת להפסיק את הפגיעה במדינה", הוסיף.