ריבלין עם מנהיגי הקהילות הדתיות
ריבלין עם מנהיגי הקהילות הדתיותצילום: מארק ניימן, לע''מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין מבקר היום (שלישי) בעיר אנטוורפן כאורחו של ראש העיר, ברט דה וובר ומושלת המחוז, קאת'י ברקס.

עם הגעת הנשיא לבניין העירייה בכיכר המרכזית של העיר, ניגנו לכבודו פעמוני הקתדרלה את "התקווה". הנשיא התרגש מהמחווה והודה למארחו על קבלת הפנים יוצאת הדופן.

לאחר מכן המשיכו הנשיא, ראש העירייה ומושלת המחוז לפגישה משותפת בה שוחחו אודות הקשר המיוחד בין העיר והמחוז לישראל, על מקומה המשמעותי של הקהילה היהודית הגדולה בעיר ובמחוז ועל קשרי המסחר הענפים והעושר והמגוון התרבותי בה.

בדברי הברכה שלו לראש העיר ומושלת המחוז אמר ריבלין: ״בזמנים אלה אנו חייבים לעמוד יחד ולומר די לשנאה, די לטרור ודי לקיצוניות. אנטוורפן, כמו העיר שלי, ירושלים, הינה מיקרוקוסמוס של יכולותינו לחיות יחד כקהילות שונות עם כבוד הדדי, בהבנה ועם חזון משותף של העתיד".

ריבלין אמר כי ״אנטוורפן, כמו ירושלים, היא עיר עם היסטוריה מפוארת אשר צופה אל העתיד״. הנשיא הודה לראש העיר על תמיכתו בקהילה היהודית ואמר ״ברצוני להודות לך על מנהיגותך, על עמדתך התקיפה נגד השנאה, נגד אנטישמיות וגזענות מכל סוג. אני רוצה להודות לך על תמיכתך בקהילה היהודית, לצד כל קהילות העיר".

ראש העיר הדגיש את מחויבותו לקהילה היהודית וציין את הגאווה הגדולה של העיר בקיומה של קהילה יהודית גדולה ומשגשגת, ״אנו נגיע לישראל עם משלחת גדולה ובה סגני, חברי איגוד לשכות המסחר ויזמים אשר מעוניינים לראות את החדשנות והפיתוח הטכנולוגי בישראל ומקווים להעמיק הקשר ולחבר בין משקיעים ויזמים".

מושלת המחוז אמרה באירוע, ״ישראל מעצמת הייטק המהווה השראה לכולנו. הקהילה היהודית באנטוורפן קשורה קשר הדוק לעיר ולמחוז, אשר משופע בהיסטוריה יהודית ארוכה. הקהילה היהודית הוסיפה וממשיכה להוסיף לאופי הבינלאומי והקוסמופוליטי של אזורנו".

לאחר מכן המשיך ריבלין את ביקורו בעיר בסיור במוזיאון ״רד סטאר ליין״. הנשיא סייר במוזיאון המספר את סיפורם של למעלה משני מיליון מהגרים שעשו דרכם מנמל אנטוורפן אל צפון אמריקה בין השנים 1837 ל-1934. המוזיאון עוסק בתופעת ההגירה מנקודת מבט היסטורית ועכשווית אוניברסלית באמצעות סיפורי המהגרים שהיו על סיפון האניות.

בין הנוסעים שסיפורם מונצח במוזיאון כמי שהיגרו מאירופה לארצות הברית וקנדה גם אלברט איינשטיין וגולדה מאיר.

בסיום הסיור נפגש ריבלין במוזיאון עם מנהיגים מקהילות דתיות שונות בעיר המקיימים דיאלוג בין-דתי. מהקהילה היהודית נכחו הרב אהרון מלינסקי, המשמש מרצה במכון ללימודי יהדות באוניברסיטת אנטוורפן והרב שבתאי סלבטיצי, ראש קהילת חב"ד בעיר.

בהמשך היום ייפגש ריבלין עם מזכ״ל נאט״ו, ינס סטולטנברג במטה נאט"ו, ומאוחר יותר ייפגש עם נציגי הקהילה היהודית בביתה של שגרירת ישראל בבלגיה סימונה פרנקל.