טפירו. משחקן למאמן
טפירו. משחקן למאמןצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

מהפרקט אל הקווים. מאיר טפירו, גדול שחקני הכדורסל הישראלים הודיע רק לפני שבועיים על פרישה ממשחק פעיל וכבר מצא עבודה בתחום. טפירו מחליף את צביקה שרף וישמש כמאמן מכבי אשדוד/באר טוביה, במדיה שיחק שנתיים בין השנים 2010-2012.

עבור טפירו מדובר בסגירת מעגל אך לא חיובית ביותר כשהראשון שנתן בו אמון בליגה מקצוענית היה צביקה שרף כשבקיץ 1994, כשטפירו היה רק בן 19 לקח אותו שרף ממכבי קריית מוצקין להפועל תל אביב.

כזכור, לפני שבועיים הודיע הרכז האגדי על פרישה ממשחק פעיל, אך כבר אז אמר זה כי לא תם דרכו בכדורסל הישראלי וכי הוא רק בוחן את ההצעות שיש בידיו ועוד ישוב במהרה למקצוע. לאחר ששמו נקשר בהפועל תל אביב, קבוצתו הראשונה בליגה המקצוענית ובבני הרצליה, לבסוף חתם היום טפירו במכבי אשדוד/באר טוביה.

כזכור, במסיבת העיתונאים בה הודיע על פרישה אמר טפירו כי "אני לא פורש מכדורסל, אלא רק ממשחק פעיל, אני לא יכול לפרוש מכדורסל לעולם. אני עדיין מאוד אוהב את המשחק וזה מה שאני רוצה להעביר הלאה לדור הצעיר: את האהבה לכדורסל. כבר 32 שנה שאני עושה את אותו הדבר, אני לא יכול לעזוב את הכדורסל" אמר אז טפירו, אמר וביצע במהירות.

מעמד השיא של טפירו במדי אשדוד הייתה גמר האליפות מול מכבי תל אביב בתום עונת 2012, אז טפירו הפסיד שוב את האליפות למכבים מתל אביב. הפעם, בתור מאמן, זה ייגמר עם תואר?

למרות חוסר הניסיון של טפירו כמאמן ראשי, בהנהלת אשדוד בטוחים שאישיותו של השחקן והניסיון שלו יגברו על מחסום הנסיון על הקווים.

מאשדוד נמסר כי "מאיר להוט להוכיח את עצמו ומאמין שיכול לעמוד במשימה עם הנהלה תומכת ומערכת יחסים בריאה עם הקהל ששומר לו חסד נעורים".

כעת יצטרך טפירו לבנות את הקבוצה מאפס כשרק אור סלומון חתום בקבוצה לעונה הקרובה. אם טפירו יצליח להעביר את יכולות הווינריות שלו מהפרקט אל שחקניו וכשהוא על הקווים, העונה הבאה לא תהיה משעממת וצפויה.