התאונה בכביש מספר 1
התאונה בכביש מספר 1צילום: ערוץ 7

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (ד') לבית משפט השלום לתעבורה בעיר כתב אישום ובקשת פסילה נגד נהג ''אגד'' חיים ביטון שגרם למותם של ששת הנוסעים בקו 401, בתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה בפברואר האחרון.

ביטון מואשם בין היתר בעבירות של גרימת מוות ברשלנות, נהיגה ברשלנות ונהיגה במהירות בלתי סבירה.

על-פי כתב האישום, ב-14 בפברואר בשעות הערב נהג ביטון באוטובוס ''אגד'' מירושלים לבני-ברק, בנתיב הימני של כביש 1, כאשר לפניו נוסעים כלי רכב נוספים.

למרות שלרשות הנהג עמד שדה ראיה גדול, הוא לא הבחין במשאית שעמדה בשולי הכביש והמשיך בנסיעתו הרגילה. ביטון הבחין באיחור כי האוטובוס מתקרב אל כלי הרכב שלפניו וסטה עם האוטובוס לשוליים מבלי להבחין במשאית שעמדה לפניו.

''היתה כאן דממת מוות''
זירת התאונה

ביטון הבחין במשאית כשהאוטובוס מצוי במרחק של כ- 30 מטר לערך מהמשאית ורק אז הסיט את האוטובוס חזרה לנתיב הימני אולם פגע במשאית.

כתוצאה ממהירות הנסיעה של האוטובוס ועוצמת ההתנגשות, המשיך האוטובוס להתקדם, תוך שחלקה האחורי שמאלי של המשאית והמנוף חודרים לתוך צדו הימני של האוטובוס.

הדופן הימנית של האוטובוס התעוותה, נדחפה לאחור ובחלקה נהרסה לחלוטין וחלק מהמושבים בצד ימין של האוטובוס נעקרו ממקומם.

כתוצאה מהתאונה, מצאו את מותם שישה מנוסעי האוטובוס, נוסעת נוספת נפגעה באורח קשה בידה הימנית שנקטעה ברובה וברגלה הימנית שרוסקה. כמו כן נפצעו באופן קל שמונה נוסעים נוספים.

חיים ביטון
חיים ביטוןצילום: Miriam Alster/Flash90

בכתב האישום נקבע כי ביטון לא התאים את נסיעתו לקצב הנסיעה של כלי הרכב שלפניו ולא שמר מרחק מתאים, לא בלם את האוטובוס ברגע שהבחין כי הוא קרוב לכלי הרכב שנסעו לפניו, וסטה לשוליים שלא לצורך.

ביטון המשיך בנסיעה בשוליים מבלי להבחין במשאית שעמדה לפניו והבחין במשאית באיחור. "הנאשם הפר את חובת הזהירות המוגברת כלפי הנוסעים באוטובוס, לאחר שנטל על עצמו להסיע את אותם הנוסעים בשלום למחוז חפצם, אך לא נקט בכל אמצעי הזהירות על-מנת להבטיח את שלומם ובטיחותם".

כתב האישום המלא