משה גפני
משה גפניצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בתשובה ששיגר לוועדת האתיקה, מבהיר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כי הוא מתכוון להתמיד במאבקו ברפורמים וכי גם אם הוועדה תחליט לזמנו לדיון בעניין, הוא מבקש שלא לשבת בה עם רפורמים.

כזכור, התנועה הרפורמית פנתה לוועדת האתיקה בבקשה לבדוק את פשר התנהלות חברי הכנסת החרדים הנוהגים לצאת בהפגנתיות מוועדות הכנסת כל אימת שנציג הרפורמים מתחיל לדבר.

הרקע להגשת התלונה היא יציאתם המופגנת של חברי הכנסת החרדים משה גפני, ישראל אייכלר, אורי מקלב וחבר ועדת הפנים יעקב אשר בדיון שהתקיים סביב חוק המקוואות בוועדת הפנים של הכנסת.

"בשמה של התנועה ליהדות מתקדמת בישראל נבקש להגיש קובלנה כנגד חברי הכנסת של סיעות ש"ס ויהדות התורה בעניין התנהגותם החוזרת והנשנית במסגרתה הם עוזבים בהפגנתיות דיונים של ועדות הכנסת, כל אימת שדובר המזוהה עם היהדות הרפורמית או היהדות הקונסרבטיבית מקבל את רשות הדיבור מאת יו"ר הוועדה", כתב עו"ד גלעד קריב לוועדת האתיקה בשם התנועה הרפורמית.

בתגובה השיב גפני כי תקנון הכנסת אינו מחייב אותו להיות נוכח בשעה שכל אחד מהנוכחים בוועדה מדבר, והבהיר כי במידה והוועדה תזמנו יחד עם רפורמים - הוא לא ישתתף בדיון.

"אין כל הוראה על פיה חייב חבר הכנסת להיות נוכח בשעה שמאן דהוא מדבר, ואף אם חבר הכנסת הוא יו"ר הוועדה הוא רשאי למצוא לו מחליף מבין חברי הוועדה ואיננו חייב לשמוע את דבריו של מאן דהוא, המופיע ומקבל רשות דיבור", השיב גפני.

בדבריו הכביר במילים אודות פגיעתם של הרפורמים. "הרפורמים והקונסרבטיבים תוקעים סכין בגבה של התורה הקדושה ושל היהדות. הם גרמו להתבוללות בממדי קטסטרופה לעם היהודי במקומות מגוריהם. מקומות אלו הם לא כאן בארץ, והם מנסים בכל דרך לנעוץ את טלפיהם המסוכנים במדינת ישראל.

גפני תמה מדוע תלונתם לא נדחתה על הסף. "הם מתלוננים לוועדת האתיקה ללא עילה כל שהיא, ואני תמה שהם לא נדחו על הסף. הם מעוניינים להידבק אלינו בכותל המערבי שאין להם כל קשר אליו, במקוואות שהם אינם מאמינים בהם, במקומות שהם אינם מאמינים בהם, בוועדות הכנסת שאיננו מעוניינים לשמוע ולדבר איתם ועתה בוועדת האתיקה".

את דבריו חתם באומרו כי "אם על אף האמור שאין עילה על פי התקנון לקובלנה, ותחליטו לקיים דיון, אבקש לזמן אותי בנפרד מכיוון שאם הם יהיו בדיון, לא אכנס אליו". ברוח זו השיבו אף עמיתיו ב'דגל התורה' נגדם הוגשה קובלנה דומה.