זהירות בחוף
זהירות בחוףצילום: מתניה טאוסיג, פלאש 90

יו"ר איגוד המצילים אבי אפיה קורא לרוחצים החרדים והדתיים לשמור על עצמם בחופי הים.

בראיון לערוץ 7 הוא מתאר את התרחישים המסוכנים. "מרבית הרוחצים הדתיים מגיעים ממקומות שאין בהם ים. הם מתלהבים מאוד, זה טוב ונחמד אבל לא במקומות מסוכנים. הים הוא מקום מסוכן וצריכים לשים לב שיש במקום שירותי הצלה עם דגל.

''במקום שיש מציל הם מצליחים להציל ב-99 אחוזים מהמקרים. הרבה אנשים לא יודעים אבל כשהים סוער הגלים שמגיעים לחוף שואבים את האנשים בחזרה".

לדבריו, הכניסה למים עם גלגלים ומזרונים היא אשליה מסוכנת. "יש כאלה שלא יודעים לשחות ושמים גלגל, אבל לא רק שזה לא יציל אותם אלא יסחוף אותם למקומות מסוכנים. לכן חשוב להיות כל הזמן קשוב למערכת הכריזה ולהתרחץ רק במקומות המסומנים עם דגלים".

אפיה קורא להורים לקחת יותר אחריות על הילדים. "יש משפחות גדולות שלא שמות לב ומחפשות את הילד בן 3 או 4 שהלך לאיבוד - ולא יודעים אפילו אם הוא הלך לאיבוד ביבשה או חלילה במים. יש בעיה קשה עם אלה שמגיעים לעשות מקווה ביום שישי. אלפי אנשים נכנסים בבת אחת וקשה לשלושה ארבעה מצילים לשים לב לכולם. תתחשבו גם בנו תכנסו לאט לאט".

הוא מזהיר מתופעות מסוכנות ברחיצה בחופים הנפרדים. "לדוגמא ביום של הגברים, הגברים נכנסים לתחום הרחצה והנשים עם הילדים עומדים מעבר לגדר בשטח של ים ללא מציל. זו סכנה אמיתית כי אנחנו לא יכולים לראות אותם. אל תיקחו את הילדים לשטח שליד הגדר זה מסוכן", הוא ממליץ.

הוא גם מותח ביקורת על מי שהולכים לרחיצת משפחות בחופים לא מוכרזים. "זו הסכנה היותר גדולה, גם אם נראה אותם ,לא נספיק להגיע אליהם ברגע האמת. עדיף לא להכנס לאותם אזורים אלא לבוא בזמנים הנכונים".