רקטת גראד שהתפוצצה בבאר שבע
רקטת גראד שהתפוצצה בבאר שבעפלאש 90

חברת הביטוח Atlantic Specialty insurance מסרבת לשפות את רשת הטלוויזיה USA Network, מפיקת סדרת הטלוויזיה 'דיג', על כך שצילומיה בישראל נקטעו בשל מטחי רקטות.

בתגובה, הגישו הבעלים של רשת הטלוויזיה תביעה נגד חברת הביטוח.

הסדרה 'דיג' מתארת סיפור ריגול המתרחש בירושלים, וכל צילומיה היו אומרים להתקיים בישראל. אולם הסדרה עברה לצלם בניו מקסיקו שבארה"ב בקיץ 2014, עם פרוץ מבצע צוק איתן.

הרשת דרשה 6.9 מיליון דולר אך חברת הביטוח סירבה, באומרה שמטחי הטילים שנורו על ישראל הן בגדר פעולות מלחמה ולא פעולות טרור, וחברת הביטוח אינה מעניקה פיצויים על נזקי פעולות מלחמה אלא רק על טרור.

בתביעה שהוגשה בבית משפט פדרלי בקליפורניה ע"י חברת האם של רשת הטלוויזיה,Universal Cable Productions, טוענת החברה שירי הטילים אכן היווה פעולת טרור.

התביעה מצטטת מכתב מיולי 2014, בו טענה חברת הביטוח כי הכיסוי בגין פעולות טרור לא חל במקרה זה משום שהמתקפות לא הופנו נגד ארה"ב או נגד מדיניותה - וכי שלטונות ארה"ב לא אישרו כי מדובר בפעולות טרור. החברה לא טענה אז שמדובר במעשי מלחמה ושינתה את טעמה מתוך אינטרס להתחמק מתשלום, נטען בתביעה.

בנוסף טוענת התביעה כי עזה אינה מדינה מוכרת וריבונית. "ממשלת ארה"ב לא מכירה ברצועת עזה כמדינה עם ריבונות ושטח, ואינה מכירה בחמאס כממשלה ריבונית", נטען. "להיפך, ארה"ב הגדירה את חמאס באופן רשמי כארגון טרור".

הסדרה נוצרה ע"י גדעון רף, שיצר את "הומלנד" המצליחה. אולם היא בוטלה אחרי עונה אחת בלבד. ארגונים פרו-פלשתינים התנגדו לסדרה כשנודע שתצולם בין היתר בכפר השילוח (סילוואן).