אסתי וינשטיין
אסתי וינשטייןצילום: משטרת ישראל

עברו יומיים מאז נעלמה אסתר ויינשטיין, חסידת גור לשעבר מאזור, אחרי שהשאירה אחריה מכתב התאבדות, כנראה מכיוון שמרבית מבנותיה נתקו עימה את הקשר מאז חזרה בשאלה.

בתה תמי מונטג, שחזרה בשאלה יחד עם אמה, מבקשת היום (רביעי) מהציבור לעזור לה בחיפוש אחר אמה, ופונה לאמא בדרישה שתחזור הביתה: "אנחנו מחכים ודואגים לה, אנחנו אוהבים אותה", אמרה בערוץ 10.

מונטג ואמה חזרו בשאלה לפני שבע שנים לאחר גירושי הוריה. אביה ניתק עימן את הקשר והוא גם לא מוכן לתת לאחרים ליצור עימן את הקשר. מונטג אומרת כי משפחתה לא מוכנה להיות בקשר איתן בגלל הצעד שעשו, וזו כנראה הסיבה להיעלמותה של אמה.

"המסר במכתב הוא יותר מסר של פרידה, אנחנו מקווים שהמסר לא באמת הולך לקרות", היא אמרה. "היא ממש פונה בו למשפחה ולילדים שלא הסכימו להיות איתה בקשר ואומרת שזה שבר וריסק אותה, שהיא לא יכולה להמשיך להתמודד עם זה".

בדיווח נאמר כי אחת הסיבות לחזרה בשאלה של השתיים הייתה מכיוון שמבחינתן זה היה קשה מאוד לגדול בחברה "מאוד מאוד חרדית וסגורה", אמרה מונטג.

"נשים נמצאות שם עם בעל שאין איתו דבר וחצי דבר, ההורים שלי היו נשואים 25 שנה, הכל בחברה הזו הפוך על הפוך - מבפנים עושים מה שרוצים ומבחוץ הכל הצגה".

"היא עברה דברים מאוד קשים עם רבנים שעבדו עליה, וכשהיא רצתה להתגרש מאבא שלי הבטיחו לה שהיא תראה את הילדים והכל יהיה בסדר, בסוף עבדו עליה בעיניים. החוויות הקשות האלה גרמו לה להבין שזה עולם מאוד קיצוני ולא נכון".