תמונה קבוצתית באולפני גל"צ
תמונה קבוצתית באולפני גל"צצילום: יח"צ

קבוצה נבחרת של תלמידי כיתות י"א ברשת אמי"ת ברחבי הארץ הגיעו השבוע לסיור באולפני גלי צה"ל ביפו.

המפגש נערך במסגרת פרויקט מיוחד שנועד להנגיש את גלי-צה"ל לאוכלוסיות חדשות ולהגביר את המגוון הקיים בקרב בוגרי קורס העיתונאים של התחנה.

מטרת הפרויקט שאותו יזמו העיתונאים בוגרי התחנה תמר איש-שלום וצביקה ברוט, היא לעודד צעירים מהפריפריה להירשם למיונים לשירות בגל"צ וכעת הוחלט להרחיבו גם למגזר הדתי, במסגרת זו נוצר קשר עם רשתות החינוך המרכזיות של הציונות הדתית ובראשן רשת אמי"ת.

מפקד התחנה ירון דקל ציין, "גלי-צה"ל כבר שינתה את פניה בשנים האחרונות, והיא כוללת נציגים רבים גם לפריפריה הגאוגרפית וגם לפריפריה המגזרית. חשוב שהתהליך הזה יימשך כדי לשמור על ייצוג נכון לכל חלק האוכלוסייה בתחנה".

ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל הרשת אמר כי "כרשת שמחנכת את תלמידיה למנהיגות ולמעורבות בכלל ישראל, ברור לנו כי שירות בגל"צ הוא מפתח להשפעה על החברה הישראלית ועל כן אנו מעודדים את התלמידים המתאימים לעשות מאמץ להגיע לגל"צ".

התלמידים שוחחו עם מפקד גלי צה"ל ירון דקל, הם ביקרו באולפן בעת שידור התוכנית של רזי ברקאי, סיירו בחדר החדשות ובתקליטיה וערכו תרגיל בעריכת חדשות. בפני התלמידים שהגיעו מירוחם ועד אור עקיבא הופיעו כתב ערוץ 10 עקיבא נוביק שסיפר על הדרך שעבר עד לגלי צה"ל.

ההזמנה של תלמידי הרשת היא הראשונה במסגרת הזו, ובתחנה מתכוונים להרחיב את המפגשים לכל מוסדות החינוך מהציונות הדתית שיהיו מעוניינים בכך – על מנת לשכנע את צעירי המגזר המתאימים להירשם למיונים לגלי-צה"ל.