לא יכול להיות שיפנו ילד יהודי מהבית שלו

אביחי בוארון, יו"ר מטה המאבק בעמונה, אומר בראיון לערוץ 7 כי יש פתרון משפטי לגזירת ההריסה העומדת נגד היישוב וכי הוא מצפה מהממשלה לקדם אותו בכל כוחה.

"יש פה פתרון מבחינה משפטית, זה לא נמצא ב'ארגז הכלים' המשפטי הרגיל, הוא מצריך שינוי וחריגה מהמדיניות, הוא מצריך חקיקה אבל יש פה פתרון שצריך להתאמץ ולעבור תהליך כדי שהמערכת כולה - גם המשפטית וגם הפוליטית - תתכנס סביב הפתרון הזה", אומר בוארון.

יו"ר מטה המאבק רותם למאבק את שליחי הציבור של הימין, "ככל שהפוליטיקאים, חברי הכנסת, השרים וראש הממשלה ידפקו על השולחן ויגידו, 'אנחנו לא מפנים יישוב יהודי' אין ספק שהמערכת המשפטית תדע לייצר וליישם פתרונות משפטיים שבסופו של דבר ישאירו את עמונה".

לדבריו, עמונה צריכה להיות קו פרשת המים ביחס לפינוי יישובים יהודיים, "אני מאמין שזה אפשרי וזה החזון שלנו שלא יפונה עוד יישוב יהודי. אנחנו צריכים לצאת מכאן עם הצהרה ברורה שהנורמה הזו של פינוי יישובים נעצרת בעמונה".

בוארון מצביע על השטח סביבו ואומר, "מדינת ישראל בנתה פה יישוב ואפשר לראות את המגרשים שהמדינה הכשירה פה, המדינה הכינה כאן תשתיות כדי לבנות כאן יישוב. אנחנו לא באנו לפה וזרקנו מפה מישהו וירשנו את נחלתו, אנחנו באנו כי המדינה אמרה לנו בואו, כי היא בנתה פה, לא עודדה ולא הצטרפה היא יזמה את ההגעה שלנו לפה. כיוון שכך אנחנו אומרים: אם המדינה לא ידעה ונולדה פה תסבוכת משפטית האזרח הקטן לא צריך לשלם בגדול ולסבול. המדינה צריכה לדעת לפתור את התסבוכת כמו שהיא יצרה אותה".