ראשי ''צעדת השוויון'' עם ריבלין
ראשי ''צעדת השוויון'' עם ריבליןצילום: חיים צח, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, קיבל היום (ראשון) בבית הנשיא את הצועדים מירוחם לירושלים למען שוויון בחינוך וברווחה בהובלת ראש עיריית ירוחם מיכאל ביטון.

אל המפגש הגיעו גם נציג תנועת הפריפריות אבי דבוש ונציגת בני נוער ממועצת התלמידים מירושלים תהל שטאובר ולצידם נכחו נציגים מכלל המגזרים והשכבות השונות באוכלוסייה הלוקחים חלק במאבק, ביניהם ראש המועצה האזורית מטה בנימין אבי רואה, ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל, ראש עיריית בית"ר עילית ויו"ר פורום הרשויות החרדיות מאיר רובינשטיין.

ריבלין ברך את המשתתפים והדגיש את חשיבותה של הצעדה ושל הנושאים הזוכים לעלות לסדר היום בזכות צעדה זו, "זהו מאבק נטול פנים פוליטיות, נטול התרסה. האחריות שלנו, של כולנו, לחינוך, היא מעל לכל. הוא נמצא בראש מעיינינו. לצערנו במערכת התקציבית עיקר המעמסה נופל על הרשויות המקומיות".

הנשיא התייחס לצורך ליצור מערכת חזקה של מצוינות גם בפריפריה, "עלינו להביא למצב בו האפשרות למצוינות תונגש באופן שווה לכל מקום, מרכז ופריפריה, כך שתהפוך גם היא למרכז תרבותי-חברתי בו משתוקקים לגור בגלל האפשרויות ובזכות התקווה שמאפשר כל מקום ומקום. עלינו לאפשר לכל ילד וילדה במדינת ישראל להגיע לאותם הישגים- זו תקווה ישראלית, בכל מקום בישראל''.

"אני מהתומכים הגדולים בהעברה תקציבית של כל מה שנדרש למען העמידה בנטל הביטחוני. ברור לכולנו כי אנו לא יכולים לקחת שום צ'אנס בכל הקשור לביטחון ישראל. יחד עם זה, חינוך ילדינו הוא חלק מהיכולות האסטרטגיות שלנו לא פחות מביטחוננו הפיזי. אני לא פוגש אתכם כמחווה, אלה דברים שנמצאים בנפשנו-אנו מחויבים כלפי החברה הישראלית למתן תקווה שווה לכל אחד ואחד מילדי ישראל".

מיכאל ביטון, ראש עיריית ירוחם ומיוזמי הצעדה, הודה לנשיא על המפגש ואמר "מיום כניסתך לתפקיד הנשיא דיברת על יכולות המדינה לכלול את כל הזהויות וכלל השבטים והקבוצות, וכך פעלנו גם אנחנו יחד עם כלל זהויות הפריפריה, כאשר כרכנו את סוגיות החינוך והרווחה יחד. התאחדנו כולנו- הפריפריה החברתית, הגיאוגרפית, נציגי תלמידים והורים, הדור הבא של העובדים הסוציאליים.

''היום החינוך והרווחה בישראל תלויים בעושר המוניציפלי. צעדת השוויון היא רק זעקה, המבחן האמתי הוא מבחן המעשה. זוהי שעת רצון, אולי האחרונה, התחנה האחרונה לפני אישור התקציב הדו שנתי".

ביטון פנה אל הנשיא בבקשה לסייע בהנעת ההנהגה הפוליטית של המדינה לעשות מעשה, והגדיר את שנת הלימודים הקרובה כ'שנת שוויון': "הזרעים של השינוי יכולים להתחיל בתקציב הקרוב. כל האוכלוסיות השונות הצטרפו אלינו- חרדים, ערבים, אין ימין ואין שמאל. ילד הוא ילד.

''נשים מחלוקות מדיניות בצד ונעסוק בילד", הדגיש. ''התארחנו ביישובים שונים של כל פני החברה הישראלית ואין סמלי יותר ממפגש בתום המסע הזה. תודה לך אדוני הנשיא שנתת לנו זהות ושמות".