ספיר ניסני
ספיר ניסניצילום מסך

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד העיתונאית ספיר ניסני בגין גרימת מוות ברשלנות.

ההחלטה מצטרפת לשורה ארוכה של החלטות שערורייתיות של הפרקליטות בישראל, שידועה כמעוז של מגדריסטיות קיצוניות.

כזכור, ניסני נעצרה בסוף חודש אפריל לאחר ששפכה על אמה סיר של שמן רותח בעת שזו שכבה במיטתה. השמן חדר עד לקנה הנשימה של האמא והיא אושפזה תחת הרדמה והנשמה, ומתה מפצעיה בבית החולים לפני כשבוע.

זמן קצר לאחר מעצרה, שוחררה ניסני למאסר בית וכבר אז אמרה לערוץ 7 הסניגורית הפלילית עו"ד טלי גוטליב כי גבר לעולם לא היה משוחרר לביתו בנסיבות שכאלה אלא היה יושב בכלא עד תום ההליכים נגדו.

ברם, במדינת ישראל כמעט לא קורה שאשה מואשמת ברצח, ובאותם מקרים נדירים שהדבר קורה, ניתן לסמוך על בית המשפט העליון שימיר את האישום בעבירה פחותה. לניסני יש מעמד מיוחד כעתונאית פמיניסטית שהיתה פעילה בין היתר בקמפיין משונה ביותר נגד הורדת שיער מבית השחי (אל תסתכלו עלי ככה, זו האמת), לפיכך היה צפוי לחלוטין שלא תואשם ברצח, וכך אכן מתרחש.

ערכו התזונתי של התבשיל

על פי כתב האישום שהגיש עו"ד רועי רייס, בין הנאשמת ואמה שהתגוררו יחדיו היו ויכוחים חוזרים בנושא ניקיון הבית, ובין היתר טענה האם כי הנאשמת מותירה את אזור המטבח מלוכלך לאחר שבישלה, לרבות בתבלינים שונים. בשל כך הרחיקה האם מהנאשמת את כל התבלינים ונעלה אותם בחדר הארונות שבחדר השינה שלה.

עוד עולה מכתב האישום כי ביום 21.4.16, בסביבות השעה 01:10 נשכבה האם לישון בחדר השינה, אז ניגשה ניסני למטבח וביקשה להכין תבשיל. היא שפכה כליטר שמן לתוך סיר, אותו חיממה לטמפרטורה גבוהה ומכיוון שרצתה להוסיף לתבשיל מלח, החליטה להתגנב לחדר השינה ולקחת את המפתח לחדר הארונות שם נמצא המלח.

על פי הנאשמת, היא חשבה שיש להקפיד על ערבוב מתמיד של השמן לשמירה על ערכו התזונתי של התבשיל ולכן החליטה לקחת עמה את הסיר לחדר השינה של האם. לטענתה, בשלב זה התקשר אליה בן זוגה לשעבר, לאחר חודשים של נתק בין השניים, שיחה שגרמה לה לסערת רגשות ולהיסח דעת.

כל זה נשמע מאוד סביר, נכון?

לפי הפרקליטות, ניסני נכנסה אל חדר השינה כשהיא אוחזת בסיר הרותח בצורה לא יציבה ונמנעה מהדלקת האור בחדר על מנת לא להעיר את אמה. לאחר שלא הבחינה בשואב אבק שהיה מונח על הרצפה, מעדה לכיוון המיטה ואיבדה אחיזה בסיר, כשחלק ניכר מהשמן שבו נשפך ישירות על פלג גופה העליון האם. כתוצאה מכך, נגרמו לאמה כוויות קשות.

"אין תשתית ראייתית"

"ההחלטה להאשים את הנאשמת בגרימת מוות ברשלנות התקבלה לאחר שבחינה מעמיקה של הראיות בתיק העלתה כי אין תשתית ראייתית מספקת להוכחת פגיעה מכוונת מצד הנאשמת באמה, כפי שנחשד תחילה", מסרה הפרקליטות.

"למרות כל הדיווחים על חשדות חמורים כלפי ספיר, לאחר שהפרקליטות בחנה את כל חומרי החקירה, השתכנעה בנכונות גרסתה של ספיר, כי מדובר באירוע טרגי שהוא תולדה של תאונה מצערת וכי לספיר לא הייתה כל כוונה לפגוע באמה", מסר עו"ד גיא עין צבי שמייצג את ניסני מטעם הסניגוריה הציבורית.

התנאים המגבילים שהוטלו על ניסני בוטלו היום והיא שוחררה גם ממעצר הבית. משפטה יתנהל בבית משפט השלום, כפי שנהוג בעבירות מסוג זה, שהעונש הקבוע בחוק עבורם הוא עד 3 שנים.

שתי אחיותיה הצעירות של ניסני התראיינו בכלי תקשורת שונים והביעו פחד מכך שניסני תשוב לביתם המשותף ותנסה לרצוח אותם. הם תיארו אותה כאדם אלים, ואמרו שחששו לאורך שנים שתנסה לפגוע באימם.

אם היה הגיון כלשהו בכת המגדר, הרי שהפרקליטות היתה אמורה לפחות לרחם על שתי האחיות היתומות, משום שגם הן נשים. אבל אין שום הגיון בפמיניסטאן.