מפגינים סולידריות. השעייתה של הפועל ירושלים מליגת העל הישראלית מתחילה להכות גלים, כשכעת גם היריבה המושבעת מתל אביב נוקטת צעד חסר תקדים כשזו הודיעה כי אם אכן ירושלים לא תורשה לשחק בליגת ווינר סל, אזי גם היא לא תיקח חלק בליגת העל הישראלית.

כזכור, באיגוד הכדורסל הודיעו לסגנית האלופה, הפועל ירושלים, כי זו לא תוכל להירשם לליגת העל הישראלית עד שיחזרו שם מהחלטתם לשחק במפעל האירופי השני בחשיבותו, מפעל היורוקאפ, בשל החלטת פיב"א המתחרה עם הנהלת היורוליג וזו שאיגוד הכדורסל הישראלי כפוף לה.

בפיב"א הקימו מפעל מתחרה למפעל היורוקאפ, ובכדי לגרום לקבוצות להעדיף את המפעל שלהם, הורו לאיגודי הרבים ברחבי אירופה שלא לאשר לקבוצות שישחקו ביורוקאפ להרשם לליגות במדינתן.

מי שלקחו את הוראת פיב"א צעד אחד נוסף היו איגוד הכדורסל הרוסי כששם הודיעו כי בנוסף לכך שכל ארבע הקבוצות שנרשמו ליורוקאפ לא יוכלו לקחת חלק בליגה הרוסית, גם השחקנים הרוסים שמשחקים בקבוצות אלו לא יוכלו לשחק במדי הנבחרת הלאומית.

במכבי תל אביב יצאו להגנת ירושלים היום (שלישי) כשדייויד פדרמן, מבעלי הצהובים שוחח עם מנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל ועם יו"ר מנהלת ליגת העל שמואל פרנקל, כשבשיחה בין השלושה אמר פדרמן כי גם מכבי תל אביב לא תשחק בליגה הישראלית, באם השעיית ירושלים תגיע לצעד מעשי.

במנהלת הליגה ציינו כי רישום הקבוצות אינו כפוף לאיגוד הכדורסל כי אם לשיקולם הבלעדי, וכי מעבר לעניין התיאורטי אין להחלטת איגוד הכדורסל ופיב"א כל משמעות.

נזכיר כי לפני כשבועיים פסק בית המשפט בגרמניה כי הוראת פיב"א בעניין השעיית הקבוצות הינה עבירה פלילית ואסורה. כעת מעניין יהיה לראות כיצד יתפתחו הדברים.