פסטיבל "אביב ישראלי 7" של תיאטרון הסמטה יעמוד השנה בסימן 50 שנה לזכייתו של ש"י עגנון בפרס נובל לספרות.

הפסטיבל ייצא השנה לראשונה מגבולות התיאטרון, כאשר ברחבי תל אביב- יפו תוצב משאית שעליה יוצגו לציבור הרחב הצגות המבוססות על יצירתו של עגנון.

במופע הפתיחה של הפסטיבל, ישתתפו כלת פרס ישראל השחקנית ליא קניג, שתציג בבכורה שני סיפורים מוקדמים של עגנון שנכתבו ביידיש, רמי ברוך שיופיע מאופר ולבוש בדמות עגנון, והמוזיקאית אתי בן זקן, שתשיר ותספר בהשראת הגיבורים הנודדים של עגנון.

שלוש הצגות חדשות על בסיס יצירותיו של עגנון יוצגו בבכורה עולמית: "תכלית המעשים" - סיפורים, מונולוגים וסצינות ממיטב יצירתו של עגנון בבימוי אסנת זיביל, "מזל דגים" בבימוי אודי בן סעדיה ובהשתתפות רוני בליץ, ו"הפנים לפנים", יצירה ומשחק של מורסאן גל.

לצד הצגות התיאטרון תוצג תערוכת ציורים חדשה של מיקי בן כנען בעקבות הסיפור "מעשה ברבי גדיאל התינוק", וייערך סיור מודרך ביפו בעקבות "שבועת אמונים".

על גג התיאטרון ייערך שוק אוכל "עגנוני", בו ניתן יהיה למצוא את מיטב המאכלים המזרח-אירופאים המסורתיים, וכן דוכן מיוחד של הוצאת "שוקן", שבו יימכרו כתביו של הסופר.

על המשאית שתסתובב ברחבי תל אביב ותוצב בנקודות מפתח בעיר (בית הכנסת הגדול, שכונת פלורנטין, טיילת צ'ארלס קלור, שדרות רוטשילד ונחלת בנימין) יוצגו ההצגות "אישה, ספר, בית" – מופע ספרותי בעקבות דמויות של עגנון, בעיבוד, בימוי ומשחק של רותי תמיר, וכן ההצגה "תכלית המעשים".