הפיגוע באיסטנבול
הפיגוע באיסטנבולצילום: רויטרס

רבה של טורקיה, הרב יצחק חליבה, קורא בעקבות הפיגוע באיסטנבול להפיץ שלום בעולם ולמנוע הרג חפים מפשע.

"אלה שביצעו את הפיגוע הם אנשים שמכרו את נפשם לשטן", אמר הרב חליבה בראיון לערוץ 7, "אנשים שלא יודעים שהחודש הזה הוא חודש קדוש למוסלמים - מכרו את עצמם לשטן. כי זה מה שהם עושים, לרצוח אנשים חפים מפשע על לא עוול בכפם".

"אנשים יוצאים עכשיו לחו"ל או מגיעים לטורקיה לכבוד החג המוסלמי ופתאום באים רוצחים מטורפים ורוצחים על ימין ועל שמאל. זה אסון נורא. איך אפשר לעשות דבר כזה? לרצוח אנשים ככה? זו תמונה זוועתית", הוסיף.

לדבריו הקהילה היהודית בטורקיה תתפלל למען השלום והאחדות בעולם. "אנחנו נקרא תהלים ונתפלל לקב"ה שיביא שלום לעולם. זה העולם של הקב"ה שרוצה אחדות ואהבה ולא שאנשים ירצחו אחד את השני. אנחנו מתפללים שהשם יהפוך את ליבם לטובה - ושהפצצות שיתפוצצו מכאן ולהבא יהיו רק פצצות של אהבה ושלום".

הרב חליבה מציין כי חיי הקהילה היהודית נמשכים כרגיל. "יש שלושה בתי כנסת באיסטנבול שפתוחים בימות החול בבוקר ובערב - ועוד שמונה עשר בתי כנסת שפתוחים בשבתות וחגים. כמובן שיש שמירה על בתי הכנסת. רק בשבוע שעבר ערכנו כאן ארבע חופות - ועד הפיגוע הייתה כאן אוירה טובה מאוד".

הוא גם מברך על ההסכם בין ישראל לטורקיה. "כל הסכם שלום משמח אותנו. הקב"ה החותם שלו חותם אמת - והוא רוצה שיהיה שלום בין שתי המדינות. שיהיו קשרי מסחר, שתרבה האהבה, שיהיו ביקורים וטיולים. אני נולדתי בטורקיה אבל למדתי בישיבת פורת יוסף בירושלים, הוסמכתי אצל הרב עובדיה יוסף ולאחר מכן שירתי בצבא הטורקי. אני מאוד מקווה שכל מי שיכול להרבות שלום בעולם יעשה את זה, כי זה מה שהקב"ה רוצה בעולמו".