חברי כנסת מהליכוד הגיבו אחר הצהריים (רביעי) בחריפות לנאומה של ח"כ חנין זועבי שגרם למהומה במליאה, לאחר שטענה בין היתר כי ההסכם עם טורקיה הוא "הודאה ברצח".

סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ נאוה בוקר אמרה כי "צריך לסלק את זועבי לא רק מהכנסת אלא גם מהמדינה".

"הדברים שאמרה לא שונים מדעתם של מחבלים וארגוני טרור. החיילים אותם היא כינתה רוצחים מגנים גם עליה ואסור להסכים שישמעו אמירות כאלה בכנסת או בכל מקום אחר. האמירות הארסיות של זועבי גורמות לרצח ושפיכות דמים של חפים מפשע", דברי ח"כ בוקר.

סגן שר הבינוי והשיכון ח"כ ז'קי לוי הוסיף, "בושה וחרפה שעוכרת ישראל ומובילת משט הטרור, חנין זועבי שמכנה את חיילינו הגיבורים רוצחים, מקבלת את הבמה בכנסת ישראל להביע את דעותיה ההזויות והקיצוניות".

"הגיעה העת לעצור את תאטרון האבסורד של זועבי ושות׳. לא יעלה על הדעת שהיא בדבריה ובמעשיה הנפשעים תפגע ותכפיש את המדינה ואת חיילי צה״ל הגיבורים ששומרים בין השאר גם עליה. מקומה של זועבי צריך להיות רחוק מבית הנבחרים ורחוק ממדינת ישראל", אמר ח"כ לוי.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אבי דיכטר הוסיף, "לא רק שחנין זועבי היא לא קרקס, היא אפילו לא שווה בתור אוכל לאריות בקרקס".

ח"כ אמיר אוחנה הגיש אחר הצהריים תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת בעקבות דבריה של זועבי במליאה.

"חנין זועבי - ולא בפעם הראשונה - חוצה את הקווים שבין חופש הביטוי הלגיטימי גם אם הוא כואב וחותך - לבין הסתה נגד חיילי צה"ל, אליהם היא מתייחסת כרוצחים. זהו שפל שאסור כי יעבור ללא תגובה", כתב ח"כ אוחנה לוועדה.

לדבריו, "על ועדת האתיקה לנקוט כנגד ח"כ זועבי בסנקציות החריפות ביותר הניתנות ע"פ חוק, ולעשות זאת במהירות האפשרית כדי להבהיר את חומרת העניין. חשוב לא פחות: אנחנו נמצא את הדרך להרחיק את תומכת הטרור הזו מהכנסת - אבל אני מצפה מחברי כל המפלגות שהביעו זעזוע מההסתה הזו שיצטרפו אלינו במאמץ הזה ולא יסתפקו בגינוי".

אחריו, הגיש גם ח"כ ד"ר נחמן שי תלונה לוועדה. הוא כתב בתלונתו, "גם לסבלנותה של הכנסת יש גבולות. הגיע הזמן שהכנסת תגיד 'עד כאן' לח"כ זועבי. נוכח ההתבטאות החמורה אני דורש להשעותה לאלתר מפעילות בכנסת עד לקיום בירור בעניינה, שיהיה חייב להסתיים בתוצאות שירתיעו את ח"כ זועבי וחבריה מלהסית כנגד צה"ל והמדינה".

סגן שר הביטחון, ח"כ הרב אלי בן דהן כתב בטוויטר, "‏אנחנו לא מתבלבלים. "אנחנו יודעים להבחין בין אוהב לאויב. חיילי צה"ל אינם רוצחים אלא מגמים גם על כאלו שאינם יודעים להעריך ולכבד אותם".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב כתב בחשבון הפייסבוק שלו, "היום חנין זועבי הגיעה לרמות חדשות של שפל. מחזה האימים בו חזינו עכשיו הוא בזיון שאין כדוגמתו - חברת כנסת בישראל כינתה פעם נוספת את חיילי צה״ל 'רוצחים'. מדובר באשה עם אמירות אנטישמיות ואנטי ישראליות מובהקות, כיאה לתלמידתו של הבוגד עזמי בשארה, חברת כנסת בישראל שנפגשת עם משפחות של מחבלים וקוראת להם גיבורים, אשה שכל מרצה ופועלה מתועל למען השמדת מדינת ישראל".

הוא הוסיף, "היא לא מייצגת את הציבור הערבי אלא פוגעת בדו קיום העדין שרבים אחרים מנסים לבנות ולשמר במדינת ישראל. עלינו לעשות כל שביכולתנו על מנת שהאשה המתועבת הזו לא תדרוך יותר בכנסת ישראל".

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) כתבה כי "‏ההסכם עם טורקיה הוא צעד נכון - ולקרוא לחיילי צהל "רוצחים" מעל בימת הכנסת זה בלתי נסבל. עד כדי כך פשוט".