ד"ר מרין: לצערנו קבענו את מותה של הנערה

רצח מזוויע בתוך הבית. מחבל בן 17 מהכפר בני נעים הגיע הבוקר (חמישי) לגדר ההיקפית של קרית ארבע, חדר לישוב באזור שכונת גבעת החרסינה, דקר את הנערה הלל-יפה אריאל רק בת 13 וחצי ששהתה בחדר השינה ופצע אותה באורח קשה מאוד.

חברי כיתת הכוננות של היישוב פרצו אל הבניין במטרה לעצור את המחבל. הם ירו וחיסלו אותו ובמהלך האירוע נפגע אחד מהם, כבן 30, שסובל מפצעי ירי.

צוותי מד"א פינו את חבר כיתת הכוננות שנפצע באורח בינוני עד קשה לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא סובל מפצעי ירי בפלג גופו העליון והתחתון.

הנערה פונתה לבית החולים שערי צדק כשמצבה מוגדר אנוש והיא סובלת מפציעות חודרות בפלג גופה העליון. לאחר זמן קצר נקבע מותה.

הלל תובא למנוחות בשעה 18:00 בבית העלמין בחברון. ההלוויה תצא מבית המשפחה בקריית ארבע.

ד"ר עופר מרין, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק, אמר לעיתונאים, "לפני קצת למעלה משעה הגיעה אלינו נערה שנפגעה באירוע טרור. היא נפגעה לצערנו ממספר רב של דקירות. כבר בשטח היא איבדה הכרה והתחילו החייאה. כוחות מד"א שהגיעו למקום התחילו בהחייאה ועיסויי לב. היא הגיעה אלינו ללא סימני חיים. במשך קצת למעלה משעה המשכנו לבצע בה החייאה.

"מהמספר הרב הזה של הדקירות הרבה איברים נפגעו, כולל פגיעה בקנה הנשימה ובכלי דם ראשיים ולצערנו נאלצנו לפני כרבע שעה לקבוע את מותה, לאחר שכפי שציינתי הפגיעות היו קשות ובלתי הפיכות. אנחנו מאחלים לפצוע האחר החלמה ואנחנו מקווים שלא יהיו יותר אירועים כאלה".

פרופ' ריבקינד: הפצוע נפגע מירי

פאראמדיקית מד"א דבורה אביעד שהגיעה ראשונה לזירת הפיגוע סיפרה "סמוך לכניסה לבית ראיתי נערה כבת 15 וגבר כבן 30 שוכבים כשהם עם פציעות חודרת בגופם. הנערה הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, היא סבלה ממספר פציעות חודרות בפלג גופה העליון.

"הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני מציל חיים בשטח שכלל עיסויים, הנשמה ועצירת דימומים, העלינו אותה במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבי"ח תוך כדי פעולות החייאה כשמצבה קשה מאוד. את הפצוע השני העלינו לניידת טיפול נמרץ ותוך כדי טיפול מציל חיים פינינו אותו לבי"ח כשהוא בהכרה מלאה כשלאורך כל הדרך הוא תקשר איתנו", הוסיפה.

חובש בכיר אלעד פס מספר על הטיפול בפצועה


חובש בכיר במד"א אלעד פס סיפר "העלינו את הנערה לניידת טיפול נמרץ כשהמטרה שלנו היא להעביר אותה לחדר הניתוח כמה שיותר מהר, היא סבלה מפצעי דקירה מרובים והייתה מחוסרת הכרה, לאורך כל הדרך ביצענו בה פעולות מצילות חיים שכללו עיסויים, הנשמה, מתן תרופות ועצירת דימומים".

תושבי קריית ארבע התבקשו להישאר בבתים לזמן קצר ולאחר שהאירוע הסתיים הותר להם לחזור לשגרה.

זירת הפיגוע בקרית ארבע
זירת הפיגוע בקרית ארבעצילום: זק"א
הגעת הפצוע לבית החולים
הגעת הפצוע לבית החוליםצילום: דוברות הדסה