מוסלמים בלונדון
מוסלמים בלונדוןצילום: רויטרס

קבוצות יהודיות בבריטניה גינו את העליה בהטרדות גזעניות ופשעי שנאה אחרים, שחלה בעקבות ההחלטה במשאל העם לעזוב את האיחוד האירופי.

מאז שנערך משאל העם ב-23 ביוני עלה מספר הדיווחים על פשעי שנאה ב-57%.

ואולם, הזרוע הביטחונית של הקהילה היהודית בבריטניה, ה-Community Security Trust, מסרה לסוכנות JTA כי לא הבחינה בעלייה בביטויים אנטישמיים מאז ההצבעה.

נראה אפוא שהעלייה המדווחת מתייחסת להתנגשויות עם מיעוטים אחרים, כמו המהגרים המוסלמיים.

ארגון הגג של יהודי בריטניה, ה- Board of Deputies of British Jews, קרא בתחילת השבוע לממשלה להבהיר באופן מוחלט כי "אזרחי האיחוד האירופאי ובני מיעוטים אחרים המתגוררים בבריטניה, מוערכים ומוגנים".

"חשוב, בזמנים של אי-ודאות פוליטית בארצנו, לוודא שאיש אינו מרגיש פגיע ומאויים", גרסה ההודעה מאת יו"ר הארגון, ג'יליאן מרון.

מרון הוסיפה: "הקהילה היהודית מכירה טוב מדי את תחושות הפגיעות האלה ולא תשב בשקט אל מול העלייה המדווחת בהטרדה בעלת מניעים גזעניים".

סיימון ג'ונסון, ראש הוועד למנהיגות היהודית בלונדון, המאגד יותר מ-30 ארגונים קהילתיים יהודיים, הודיע ביום שלישי כי הוא "מצטרף למנהיגים קהילתיים אחרים ולפוליטיקאים בגינוי האירועים של פשעי שנאה וחוסר סובלנות, בעקבות המשאל של השבוע שעבר".

"כיהודים", הוסיף, "יש לנו ניסיון ארוך שנים עם שנאה ואפליה, ואנו בטוחים שכל המנהיגים יוודאו כי תוצאות המשאל לא יערערו את הסובלנות, הרבגוניות ויכולת ההכלה של החברה שאנו חיים בתוכה".

ג'ונסון התייחס גם לתגובת השווקים למשאל העם. "כל השפעה ארוכת טווח על הכלכלה עלולה לאתגר את הסביבה הפילנתרופית הנדיבה שבה פועלים ארגוני צדקה יהודיים", אמר, אך התחייב, "ארגוני הצדקה היהודיים ימשיכו להציע את התמיכה ברמה הגבוהה ביותר, במידה הרחבה ביותר, למי שזקוקים לה".