אצילי. הצטיין במדי הירושלמים
אצילי. הצטיין במדי הירושלמיםצילום: פלאש 90

ישלמו ביוקר? את משחקה הראשון לעונת 2016/17, סיימה בית"ר ירושלים בתיקו 0:0 מול סלובודה טוזלה הבוסנית במשחק שהתקיים במסגרת הסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית.

עבור הירושלמים מדובר בתיקו שכולו הפסד כשאלה קופחו על ידי השופט השבדי כשזה פסל שער חוקי של דן אייבינדר כשהכדור שבעט ממרחק בדקה ה-53, נפסלה בטענה כי הכדור לא עבר את מלוא קו השער.

אז אמנם הירושלמים לא ספגו, אך משהיו קרובים לכבוש לא פעם במשחק, כעת הלחץ יעבור אליהם כשיארחו בשבוע הבא את משחק הגומלין באצטדיון טדי שבבירה, ואם יספגו שער חוץ, עלול להיות זה סוף דרכם במפעל האירופי, מוקדם מהצפוי לכל הדעות, בטח לאור היריבה החלשה.

כך או כך, המנצחת במפגש הכפול בין הירושלמים לבוסנים, תשחק בסיבוב הבא נגד המנצחת במפגש בין אומוניה ניקוסיה לבננטס ירבאן הארמנית, כשהתוצאה לאחר המשחק הראשון בין השתיים עומדת על 1:0 לטובת הקפריסאים מניקוסיה.

הירושלמים היו עדיפים על פני הבוסנים שאמנם הראו משמעת טקטית גבוהה, אך בצד הירושלמי הראו ניצוצות של כישרונות כשמעל כולם בלט דווקא עומר אצילי שעלה בהרכב הירושלמים, על אף תהליך הבוררות בו נמצא השחקן מול הקבוצה אותה הוא עתיד לעזוב בקרוב.

שחקני ההתקפה הירושלמים החטיאו שני מצבים קורצים במיוחד, כשעל שני המצבים הללו היה אחראי אצילי המצויין. בדקה 18 מצא הקשר הירושלמי את ארסניו ולפורט שבמקום לבעוט את הכדור אל עבר השער, ניסה החלוץ ההולנדי חצי מספרת אותה הוא בעט לשמיים.

כעבור 18 דקות נוספות, שוב אצילי היה אחראי על הבישול, כשהפעם היה זה איתי שכטר שבעט לא טוב על שוער הבוסנים במצב של אחד על אחד, ופספס את ההזדמנות הטובה ביותר במשחק.

בשבוע הבא, באצטדיון טדי, כל תוצאה אחרת מלבד ניצחון של הקבוצה מהבירה תביא אותה להדחה מוקדמת ממוקדמות הליגה האירופית ותחשב כמפתיעה במיוחד ביחס ליריבה שממול.