זירת הפיגוע בנתניה
זירת הפיגוע בנתניהצילום: צילום: אסף ברזינגר תיעוד מבצעי מד"א

בפיגוע הדקירה שהתרחש אמש (חמישי) סמוך לשוק בנתניה נפצעו שני ישראלים, גבר במצב בינוני ואישה במצב קל - לובה גדימוב, ששהתה במספרה לקראת חתונת בתה.

מבית החולים לניאדו בעיר נמסר כי מצבה מוגדר קל וייתכן כי היא תועבר לבית החולים בילינסון לצורך המשך טיפול - וככל הנראה לא תשתתף בשמחת בתה.

בשיחה עם חדשות 2 שחזרה גדימוב את הרגע בו תקף אותה המחבל: "הרגשתי מכה חזקה בגב, ראיתי שיצא הרבה דם". בתה הגיבה בתדהמה: "אתה לא חושב אף פעם שזה יקרה למישהו שאתה מכיר".

"אני מרגישה בסדר, חלשה כי איבדתי הרבה דם", הוסיפה גדימוב בשיחה מבית החולים. "לא נראה לי שאני אגיע לחתונה, המצב שלי לא כל כך טוב". לובה סיפרה כי לא ראתה את התוקף מגיח מאחוריה: "שמעתי את הספרית צועקת וישר הבנתי שזה פיגוע. כולם צעקו מחבל מחבל, אני כל הזמן הייתי בהכרה ושמעתי הכל". על שמחת בתה, ממנה ככל הנראה תיעדר מסיבות רפואיות, אמרה: "העיקר שתהיה חתונה".

בתה מרינה סרקוב סיפרה על הפציעות שנגרמו לאמה: "היא בהכרה מלאה, נפצעה בגב ויש לה נפיחות בצוואר. היא סיפרה שהיא ישבה במספרה ועיצבה שיער לקראת החתונה שלי מחר. כשהיא הייתה עם צבע על השיער בחוץ היא שמעה שכולם צועקים והרגישה שיש עליה דם. היא פשוט צעקה לאנשים להזמין אמבולנס היא לא הבינה מה קרה".

הפיגוע תפס את מרינה בהכנות אחרונות לקראת האירוע הגדול: "אני הייתי באולם האירועים בתל אביב, אירגנתי את החתונה ואז התקשרו אלי. הייתי רוצה להאמין שהיא תהיה בסדר למחר אבל זה תלוי ברופאים. היא מנסה להיראות חזקה ולצחוק, כי היא יודעת שגם אני מתחתנת מחר וגם אני בהיריון אז היא עושה את עצמה חזקה בשבילי". מבית החולים לניאדו נמסר כי הגבר שנדקר בפיגוע נותח ומצבו בינוני ויציב.

שניות ספורות לאחר ששוהה בלתי חוקי דקר ופצע את שני הישראלים, עוברי אורח ובעלי דוכנים בשוק מיהרו לנסות ולהשתלט על המחבל. בתיעוד ממצלמת אבטחה נראים האזרחים כשהם מזהירים אחד את השני מפני המחבל ומנסים לפגוע בו עם חפצים שונים ובהם כיסאות. בהמשך נראה האזרח החמוש שולף את נשקו ויורה במחבל למוות.