הלוויתו של מיכי מרק הי"ד - השרים שקד ואריאל מספידים

שרת המשפטים איילת שקד ייצגה את ממשלת ישראל בהלוויית הרב מיכאל מרק הי"ד שנרצח בפיגוע ביום שישי האחרון.

בדבריה הדגישה שקד, "מתיישבי יהודה ושומרון הם לא הבעיה, הם הפתרון. המתיישבים המסורים כאן הם המגן החלוץ של מדינת ישראל מפני הטרור. הם מונעים, במסירות נפש בלתי נגמרת, את יצירת דאע"שסטן וחמאסטן, מטר מכל מקום במדינה".

"כך בדיוק צריך להסתכל על ההתיישבות ועל התושבים. הם החיילים הקרביים של כולנו, תושבי 'ישראל הקטנה', שממשיכים לעשות מילואים, גברים, נשים וילדים, עוד ועוד ועוד, ואפילו לא מפרקים את הצ'ימידן בין קו לאימון", הוסיפה שקד.

השרה שקד הדגישה, "הלוחמים ללא המדים האלו, מגנים בגופם על שאר אזרחי ישראל. ניסיון פיגוע במתיישבים שבעומק יהודה ושומרון הוא פחות ניסיון פיגוע בתל אביב, בנתניה או בכפר סבא. הפיגועים שנעשו שם הם הטפטופים שהצליחו לחדור. בלי חומת המגן של יהודה ושומרון, לא יהיה דבר שיעצור את השטף. המתיישבים הם לא רק חומת מגן ביטחונית, הם גם חומת מגן מדינית. מי שחושב שחזרה לגבולות 67' תוריד את הלחץ הבינלאומי, חולם באספמיה. פינוי המתיישבים לא יסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי ולא יסיים את האשמת ישראל בעולם. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל".

עוד אמרה שקד, "מול האור הזה של מיכאל ושל הילדה הלל יפה אריאל, יש חושך, שמבהיר לנו שאין כאן שום סכסוך טריטוריאלי. שבין הפיגועים בארצות הברית, פריז, תל אביב, קרית ארבע, נתניה ועתניאל עובר קו אחד ברור – שנאה של האיסלאם הקיצוני".

"התשובה שלנו לרצח צריכה להיות בנייה. עוד הרבה בנייה. הרבה יותר ממה שקורה היום. זו היתה מאז ומעולם דרכה של הציונות ושל ההתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל. וזה הפתרון הנכון ביותר שצריך להיות גם היום, ונפעל לעשות זאת בצורה משמעותית גם כאן, בעתניאל. לא נסתפק בזה – אנו נרדוף את המרצחים ונשיגם. אם משפחתם תומכת במעשיהם גם היא תשלם מחיר יקר", הביטחה שקד, חברת הקבינט המדיני-בטחוני.