עו"ד בן גביר

ראשי תנועת ''עוצמה יהודית'', ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, עו"ד איתמר בן גביר ובנצי גופשטיין מארגון להב"ה עתרו היום (ראשון) לבג"ץ בדרישה לבטל את הסעיף בהסכם עם טורקיה ולפיו יש לפצות את משפחות המחבלים ממשט המרמרה שתקפו את חיילי צה"ל.

לדברי העותרים, ההסכם פוגע פגיעה אנושה בשלטון החוק ולמעשה במעמדה הדמוקרטי של מדינת ישראל. ''לא יכול להיות כי מי שביקש לפגוע ולרצוח (או קרובי משפחתו) מוצא עצמו מקבל 'פיצוי' בגין אותם מעשי עבירה''.

לטענת אנשי "עוצמה יהודית", שרי הקבינט המדיני-ביטחוני אינם מוסמכים לחתום על הסכם ''החותר תחת הערכים הדמוקרטים של מדינת ישראל והופך את שלטון החוק של ישראל ואת הוראות חוק סדר הדין הפלילי בבחינת אות מתה''.

עוד טוענים העותרים כי שרי הקבינט ''התעלמו מפעולתם האלימה של הטרוריסטים, מהעובדה כי הצטיידו באלות, סכינים, מוטות ברזל בקבוקי תבערה, וכי במהלך ההשתלטות על הספינה, הם פגעו בחיילי צה"ל בצורה מאסיבית, גרמו לנפגעים ואף ביקשו לעשות לינץ' באחד החיילים תוך השלכתו מהסיפון''.

"ההסכם שנחתם לוקה בחוסר סבירות קיצוני תוך הפעלת שיקולים זרים מבלי להתחשב בחוקי המדינה, באזרחי ישראל, ובגל מעשי הטרור הצפוי לפקוד אותנו רק בשל אותה כניעה והתרפסות", נכתב בעתירה לבג"ץ.