מיין קאמפף
מיין קאמפףצילום: רויטרס

ראשי בית ההוצאה לאור "יוטון מיפלין הארקורט" בבוסטון, המחזיקים בזכויות להדפסת והפצת ספרו של היטלר בארה"ב, הודיעו כי יתרמו את כל ההכנסות ממכירת הספר לטובת ניצולי שואה.

הצעד של בית ההוצאה לאור מגיע לאחר ביקורת חריפה שנמתחה עליו מצד ארגונים יהודיים בארה"ב, בעקבות החלטה קודמת לתרום את ההכנסות לארגוני תרבות בבוסטון שאינם קשורים לנושא השואה.

"בעקבות הביקורת, יצרנו שותפות עם ארגון פילנתרופי יהודי מבוסטון על מנת לקבוע מהי הדרך הטובה ביותר לספק סיוע ישיר לקורבנות האירועים האיומים של השואה. הכספים ייתרמו לטובת תמיכה ישירה לצרכי הבריאות וצרכים אחרים של ניצולי השואה" אמר אנדרו ראסל, מנהל הפעילות החברתית של ההוצאה לאור.

ההערכות הן כי ההכנסות ממכירת "מיין קמפף" ע"י "יוטון מיפלין הארקורט" יסתכמו מדי שנה בשישים אלף דולר, שיועברו לרווחת ניצולי השואה. הליגה נגד השמצה בארה"ב בירכה על ההחלטה. "מדובר בהחלטה חכמה, להעביר את הכספים לטובת אלו שחייהם הושפעו במיוחד בגלל הספר הזה" אמר רוברט טרסטן, אחד מראשי הליגה נגד השמצה.

גם רימה זלפנד, יו"ר ארגון "משפחות וילדים יהודים" שיקבל חלק גדול מההכנסות ממכירת "מיין קמפף" בירכה על ההחלטה וסיפרה כי הכסף יועבר לרווחתם של ניצולי שואה מבוגרים. "ככל שניצולי השואה מתבגרים, רבים מהם זקוקים לסיוע שעלותו גבוהה בהרבה מהמימון הקיים ברשותנו כעת.

''אנו משרתים כיום 270 ניצולי שואה. הכספים האלו יסייעו להבטיח כי נוכל לעמוד בצרכים ההולכים וגדלים של הלקוחות שלנו, ולעשות זאת אפשרי עבור ניצולחי השואה המבוגרים להמשיך ולחיות בבטחה ובנוחות בבתיהם".