"הציבור הישראלי כואב עמוקות את הרצח"

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני), ביקר היום (שני) בבית משפחת מרק וניחם את בני המשפחה בעקבות רצח אביהם הרב מיכאל מרק הי"ד.

הרצוג סיפר, "הגעתי לכאן כדי להשתתף באבלה של משפחת מרק, הילדים המופלאים של מיקי וחווי, גיליתי שיש לי קשר לחווי דרך אביה שהיה מנכ"ל יד הרב הרצוג, וגיליתי כמו כל עם ישראל את עוצמתה של המשפחה הזאת".

"אני חושב שהציבור הישראלי כואב עמוקות את הרצח של הרב מרק, ותובע ורוצה לוודא שיהיה פה ביטחון אישי" אמר הרצוג, "מעל לכל מחלוקת והסדר עתידי וכל הוויכוחים יש דבר ברור - במלחמה בטרור אין פשרות, צריך לעקור אותו מהשורש, וצריך לתת כלים לאבטחת התושבים, חייהם ויכולת התנועה שלהם ממקום למקום".

צילום: דוברות הר חברון
צילום: דוברות הר חברון

בהתייחסות לצעדים שיש לנקוט נגד המחבלים רבים בחודשים האחרונים אמר הרצוג, כי הוא "נגד הכללה והכנסה של עוד קבוצות וקהילות לתוך מעגל הכתר והסגר כי בסופו של דבר זה רק מכניס אותם למוטיבציה להשתלב בטרור ובפעילות חבלנית. צריך לעשות עבודת עומק לא לצאת בהצהרות בומבסטיות ולא להבטיח הבטחות סרק.

"זה צריך להיות מהלך משולב, שלדעתי צריך להיות משולב גם בקידום תכנית ההפרדה והפרדה בין הקהילות בצורה כזאת או אחרת וגם ללכת למהלך אזורי, אבל בסופו של דבר כרגע צריך לתת את צרכי הביטחון הנדרשים בוודאי בכביש 60".