הזוגות בשבת במלון
הזוגות בשבת במלוןצילום: יוסף שפייזר

כמאה זוגות טריים השתתפו בסופשבוע ארוך במלון "חוויה פלאז'ה" בנצרת עילית שנסגר לזוגות הצעירים בלבד.

סוף השבוע היה גדוש בסדנאות, הרצאות ולימוד מעשי. איך מתקיימים בזוג ואיך זה כשיש שניים?

מעשרות התגובות החיוביות של המשתתפים, עולה כי זוגות מבקשים הכוונה בתחומים שיסייעו להם לבנות את ביתם בתחומים הבאים: כלכלי, אינטימי, בינזוגי, תקשורת, קשר עם ההורים, בחירת מקום מגורים, כלכלת בית נבונה וכדומה.

את סדרת ההרצאות פתח הרב דני סגל, רב היישוב אלון ומדרשת עין פרת. הרב חיבר את הקהל בסיטואציות שכל זוג צעיר שנישא לא מזמן מכיר. בין היושבים והיושבות באולם נצפו כל סוגי כיסויי הראש, מגוון הגילאים וזוגות מכל קצוות הארץ, ערים, יישובים, מושבים והתנחלויות.

בהרצאות הועלו שאלות חשובות כגון: איך לומדים להגיד לבן הזוג מה אני רוצה ולהצליח למצוא את דרך האמצע כשהוא רוצה את הדבר ההפוך? איך מצליחים תוך כדי סיטואציה מורכבת לעצור ולנשום? מתי נכון לערב גורם שלישי? מה נכון לנו, כזוג צעיר עם משכורות לא קבועות, לבזבז כסף על שכירות כל חודש או להיכנס למחייבות של משכנתא? בערב חמישי התקיים המופע - מהודו לה', של רוני וחגי רוסנק עם סיפורם על אהבה, התמדה ואמונה.

מור שפייזר, מיוזמי הפרויקט סיפרה, "פשוט מדהים לראות ולהיות. זוגות צעירים עמוסים בכוונות טובות שרק רוצים להבין, להכיל, לעשות עוד צעד לקראת בן/בת הזוג לקראת זוגיות שלמה יותר. השאלות שנשאלו חשובות מאין כמותן ואני מאמינה שהתשובות שניתנו פתחו ערוצי חשיבה והבנה נוספים בקרב הזוגות שהשתתפו. התובנה המרכזית שרצינו להעביר עלתה מפי זוגות רבים במוצאי השבת: כמה מרגיע ונעים לגלות שכולנו נורמליים ולכל אחד מאיתנו יש מורכבות כזאת ואחרת, ויותר מכל שיש דרכים ללמוד איך עושים זאת נכון".

אחת המשתתפות סיכמה את סוף השבוע במשפט: "הגעתי לכאן וחשבתי שאצלי העניינים מורכבים, בסוף השבת הזו אני שמחה להגיד שכולנו נורמליים, לכל אחד יש את המורכבות שלו וטוב לדעת שיש דרך ללמוד איך עושים את זה נכון".

לאור ההצלחה, מתוכננת כבר שבת נוספת ואף סדרת פעילויות לאמצע השבוע, "אנו נותנים לאנשים שאולי ממילא יוצאים לחופש זוגי את האפשרות לזכות בערך מוסף לחיים הזוגיים שלהם, עם חופשה ברמות המפנקות ביותר, ובמחיר מסובסד", אמרו המארגנים.