סדרת שאלות. יאיר לפיד
סדרת שאלות. יאיר לפידצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, תקף אחר הצהריים (שלישי) בדף הפייסבוק שלו את דובר ארגון אונר"א, כריס ג'ונס, אשר מתח מוקדם יותר ביקורת על הרס בתי מחבלים.

"יש לי שאלה אחת למר ג'ונס: מה זה עניינך? בעצם יש לי עוד אחת: מי שאל אותך?", פתח לפיד, "אונר”א היא סוכנות הסעד והתעסוקה של האו”ם לפליטים הפלשתינים. התפקיד שלה ברור. היא אמורה לעזור לפלשתינים למצוא עבודה, ואם הם לא מצליחים, לסייע להם במזון ותרופות".

"זהו. אין להם עוד תפקיד. אין שום דבר במנדט של אונר”א שמצדיק התערבות בענייני בטחון. אין שום דבר בהיסטוריה של כריס ג'ונס שמכשיר אותו לתת לנו עצות איך להגן על חיינו", הדגיש לפיד.

לפיד הוסיף עוד מספר שאלות אותן הפנה לג'ונס, "למה במפות בספרי הלימוד של אונר”א לא מופיעה מדינת ישראל? אם אתם מגנים אלימות, למה שתקתם כשהתברר שמבנה של אונר”א שימש כהסוואה למנהרת טרור שבה נהרגו שלושה חיילים ישראלים? למה הפלשתינים הם היחידים בעולם שבהם אפשר לרשת מההורים שלך את מעמד הפליט? איך זה שאדם יכול להיוולד בקטאר, לגור בוילה בפאריז, להחזיק דרכון ספרדי, ועדיין להיחשב לפליט פלשתיני?".

לפיד הוסיף ושאל, "למה בין 23,000 עובדי אונר”א יש כל כך הרבה אנשי חמאס (לא אני אמרתי את זה כריס, כידוע לך מזכ”ל הארגון שלך הודה בכך בקולו)? למה בעצם רק לפלשתינים יש ארגון פליטים משלהם? מה מגיע להם שלא מגיע ל-21.5 מיליוני הפליטים מטיבט, דארפור, סוריה, עיראק ועוד? איך קרה שמאז הקמת אונר”א, ב-1950, זינק מספר הפליטים מ-750 אלף ליותר מחמישה מיליון (!) וזאת מבלי שגורש אפילו פלשתיני אחד? האם אונר”א מייצרת פליטים?".

"ושאלה אחת לאזרחי ארה”ב: האם אתם יודעים שכספי המיסים שלכם מממנים יותר ממאה מיליון דולר בשנה של הטירוף הזה?", חתם לפיד.