השר אריאל בקרית ארבע
השר אריאל בקרית ארבעצילום: אלירן אהרון

הממשלה מקדמת תכנית רחבה לסיוע לקרית ארבע וחברון. במקביל לפעולות הביטחוניות עליהן הוחלט בקבינט המדיני-בטחוני, מקדמת הממשלה תכנית רחבה לסיוע להתיישבות בהר חברון ובדגש על קרית ארבע-חברון.

התכנית, הנאמדת בסך של כחמישים מיליון שקלים נמצאת על שולחנה של הממשלה כבר מספר שבועות, אך הטיפול בה הואץ בעקבות הפיגועים האחרונים בקרית ארבע ובעתניאל.

עיקרי הסעיפים בתכנית הם חיזוק התשתיות וחיזוק החוסן הקהילתי ובכוונת הממשלה לדון בה ולאשרה כבר בישיבה הקרובה ביום ראשון.

השר אורי אריאל, יוזם התכנית אומר כי "המחבלים מנסים לעקור אותנו מפה ואנחנו צריכים להתחזק ולהתחבר. כבר מראשית הציונות היה ברור שאת הטרור הערבי מנצחים בפעילות התיישבותית לצד פעילות ביטחונית, כך בעוטף עזה, כך בגבול הצפון וכך גם בהר חברון. המסר שלנו הוא שבכל מקום שהם רוצחים אנחנו נוסיף חיים, בכל מקום שהם יהרסו אנחנו נבנה וניטע. התכנית לפיתוח ההתיישבות נכונה תמיד, ודאי בימים האלה".

מזכ״ל מפלגת האיחוד הלאומי אופיר סופר הגיב ליוזמה ואמר, "מפלגת האיחוד הלאומי מברכת את ממשלת ישראל ואת השר אורי אריאל על קידום החלטת הממשלה לחיזוק קרית ארבע-חברון. ההחלטה הזו מבטאת את מחוייבתנו לציבור המתיישבים העומד בחזית ומשלם מחירים כואבים על עמידה נחושה וזקופה בשליחות עם ישראל ביהודה ושומרון".

"אנו נמשיך לפעול לחיזוק מפעל ההתיישבות שזוכה לתמיכת הרוב המכריע של עם ישראל ובכך ניתן תשובה ציונית לטרור המנסה לעקור אותנו מכאן", דברי סופר.