"שנית עמונה לא תיפול"חזקי ברוך

תושבי עמונה הקימו אחר הצהריים (רביעי) אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים בדרישה למנוע את פינוי היישוב - המתוכנן לחודש דצמבר.

אל המאהל הגיעו שרים וחברי כנסת - ביניהם אורי אריאל, חיים כץ, זאב אלקין, יהודה גליק ומיקי זוהר שהתאחדו בקריאה אחת - "שנית עמונה לא תיפול".

השר זאב אלקין הצהיר כי "ממשלת המחנה הלאומי לא יכולה להרשות לעצמה שבתקופת כהונתה יפונה ישוב שלם בארץ ישראל".

"בעבר, עוד בימי המאבק על גבעת האולפנה ומגרון, נלחמתי לקדם פתרונות משפטיים להסדרת הבתים, אך לצערי ללא הצלחה. הגיע הזמן לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו וליישם את הפתרונות המשפטיים הקיימים. כשר בממשלה ובקבינט אמשיך לעשות כל מה שתלוי בי כדי להגן על עמונה בפרט וההתיישבות בארץ ישראל בכלל", דברי השר אלקין.

ח"כ יהודה גליק (ליכוד) הוסיף כי "פינוי של ישוב בן 20 שנים שמתגוררים בו 40 משפחות הוא דבר שלא מתקבל על הדעת. חייבים להפוך כל אבן כדי למצוא פתרון ולהסדיר את הישוב. דווקא עכשיו חשוב להמשיך ולחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון".

ח"כ מיקי זוהר אמר כי "על מדינת ישראל לעשות הכל כדי למנוע חרפה של גירוש יהודים מביתם. לפני מספר ימים הגשתי הצעת חוק שעשויה לעכב את פינוי עמונה. גירוש יהודים מבתיהם על טפיהם ורכושם אינו דבר של מה בכך ועל המדינה לתת את הזמן הדרוש על מנת להיערך לסיטואציה".

ממטה עמונה נמסר הערב כי "המאהל יזכיר לכל מי שעובר באזור ובמיוחד בבניין שמולנו, שעמונה לא תיפול. הגיע העת לשמוע מראש הממשלה ומיועציו ששנית עמונה לא תיפול.

"הגיעה העת להפסיק להיכנע ללחצים של גופי השמאל הקיצוני ולחזק את התושבים ואת ההתיישבות החלוצית ביהודה ומשרון ולא לפגוע בה. הגיע הזמן לשנות את השיח. עם ישראל דורש את זה מנבחריו, לכן לא נעזוב את המאהל עד שביתינו בעמונה יוסדרו. אנחנו כאן עד להסדרה".

"נמשיך להחריף את המאמצים ונעשה הכל על מנת שהבתים שלנו בישוב עמונה לא יפלו בידי השמאל הקיצוני שרואה ביישוב זה כהתחלה ושלב ראשון בדרך לפירוק עשרות יישובים נוספים ולפינוי אלפי בתים. אנו קוראים לעם ישראל לבוא ולחזק אותנו, לעמוד לצידנו במאבקנו הצודק", אמרו במטה.