הרב יואל קטן
הרב יואל קטןאתר ישיבה

הרב קוק בין חסידים למתנגדים.

מפגש של שלושה עולמות ויחסם לציונות.

הרב ראובן רז.

ירושלים, מוסד הרב קוק,

תשע"ו. 200 עמ'

([email protected])

שני חלקים בספר זה:

הראשון מנתח את השקפות העולם החסידיות וה'פרושיות' בעקבות ראשוני החסידות וגדולי תלמידי הגר"א, ומציג את היסודות שינק הרב קוק מעולמות רוחניים נפרדים אלו תוך יצירת עולם שלישי מקורי משלו.

בחלק השני מנסה המחבר להראות את הקשר בין היחס לארץ ישראל ולתנועה הציונית ובין היסודות הרוחניים הנ"ל, ומולם את דרכו המיוחדת של הרב קוק שאינה סינתזה אלא בריה בפני עצמה. בנספח מנותחות דרכיהם של שני תלמידי הרב הגדולים – הרצי"ה והרב הנזיר – בנושאים אלו.

*****

הבן שלי מתבגר.

מורה נבוכים לגיל הנעורים.

אלי שיינפלד.

ירושלים, ספריית בית אל,

תשע"ה. 175 עמ'

([email protected])

הרב שיינפלד הוא רב ומחנך, שעשה לו שם בספרו הראשון 'היצר, הלב והאדם' שסייע לרבים לצלוח עם בניהם בשלום את קשיי ההתבגרות בנושאים שהצניעות יפה להם. הפעם מדובר במדריך לליווי הנער במהלך תקופה הרצופה בקשיים ובאי הבנות ובתסכולים אצלו ואצל הסובבים אותו. השער הראשון עוסק בעקרונות, והשני בדרכי התמודדות ובעצות מעשיות, והכול בעין טובה ובגישה אופטימית.

*****

מסוד שיח חסידים.

סדרה שנייה: ואהבת לרעך כמוך. חלק שני.

אהרן סורסקי. בני ברק, זיותנים,

תשע"ו. 415 עמ'

(5790516‑03)

הסופר החרדי-חסידי אהרן סורַסקי עושה זאת שוב: בעקבות הסדרה 'דרך אמונה בחרתי' שיצאה לאור לפני כעשור והועילה לרבים, בני נוער ואף מבוגרים, באה גם הסדרה הזאת להעביר את החום החינוכי-חסידי בעזרת סיפורי צדיקים ומעשים של יהודים תמימים, אמרות חריפות ודברי תורה עמוקים, קצת היסטוריה והרבה רגש, במינון רגיש ואוהב. שבעה שערים בחלק זה, והם עוסקים בחסד ובאהבת ישראל ובהתבוננות במעשי גדולי ישראל ובהתגברות על היצר ועוד.

*****

כל התפילות.

סידור השלם, כולל תפילות וקריאות לכל השנה ומעלות נוספות.

נוסח אשכנז.

עורך: משה מרגלית.

ירושלים, תשע"ו. 490 עמ'

(5383201‑02)

לא מדובר כאן בעוד סידור, אלא ביצירה מיוחדת: כל תפילות השנה לפי הסדר, בלי לחזור על שום פסקה פעמיים. אין מדובר בשעשוע, אלא בכלי יוצא מן הכלל כדי להעמיק בתפילה ולהבין אותה על ידי מעקב אחרי התפילות לסוגיהן והמקומות שבהם הן נקבעו בהוראת חז"ל או על פי המנהג. כל קטע בתפילה מסומן במספר, ומוזכרים לצדו כל המקומות שבהם הקטע הזה נמצא בכל תפילות השנה! מפתחות מפורטים מסייעים לעיין בתפילות השגורות על פינו במין תצלום אווירי-פנורמי שמעולם לא נחשפנו לו. תועלת עצומה ניתן להפיק מהדפדוף והלימוד ב'סידור' זה.

[email protected]