ח"כ לשעבר הרב ניסים זאב, מקווה שבג"ץ ידחה את העתירה של היהדות הרפורמית לאפשר לה לקיים תפילות מעורבות ברחבה העליונה של הכותל המערבי.

"נתנו להם את הכותל הדרומי עכשיו הם רוצים גם את הרחבה העליונה. התפילה שלהם היום הייתה בניגוד להחלטת היועץ המשפטי, הם הביאו ספר תורה בניגוד לתקנות, ככה זה כשפורצים גדר פעם אחת זה לא נפסק. נתת להם תפילה מעורבת בכותל הדרומי, הם ירצו תפילה מעורבת בכותל המערבי".

לדבריו, חייבים לעצור את ההשתלטות הרפורמית על הכותל, "הם באים לכאן כדי לשנות את המורשת של עם ישראל, באירופה ובארה"ב הם נכשלו, יש שם כבר שמונים אחוזי התבוללות כי המטרה שלהם זה להחריב את הדת, להפריד בין יהדות לתורה. הם לא מאמינים בעשרת הדברות הם לא מקיימים את השבת והם כופרים בתורה.

''הם מגיעים לכותל לא כדי להתפלל אלא כדי לשנות את היהדות. אנחנו לא יכולים לאפשר מצב כזה, ואני מקווה שהבג"ץ לא ייתן להם את האפשרות הזאת להתפלל ברחבה העליונה כי זה עלול להביא למאבק בעם ישראל והרוב איתנו, עם המסורת של היהדות מדורי דורות".

ניסים זאב סבור שאם לא תהיה ברירה, יש מקום לערב גם את מוסדות האו"ם, "יש החלטה של האו"ם שצריך לאפשר לילידי המקום לשמר את המסורת שלהם, אמנם מדינת ישראל לא חתומה על הצהרת האו"ם, אבל החוק הזה קיים בעולם, חוק הילידים, וגם אנחנו ילידי ארץ ישראל, קשורים לאדמה הזאת היסטורית ודתית ואי אפשר לבוא ולשנות אותנו בגלל קבוצה שמנסה לכפות עלינו לשנות את מנהגי המקום".

לדבריו הדרישה להפריד בין נשים לגברים היא מהותית, "בכל הסוגיה של הדרת נשים יש הרבה בורות, גם כשמדברים על ההפרדה במכללות, זועקים נגד ההפרדה כאילו שיש הדרת בנות מבנים, הם לא מבינים שזו מהות ההלכה.

''ההפרדה לא באה מתוך הכרח או כפייה אלא מרצון והכרה ולא רק בתחום של תפילות לא מעורבות, אלא בכל התחומים של החיים שלנו, כולל בבריכות שחייה ובבתי הכנסת, זו מהות הדת, ואי אפשר לבוא ולעקור את ההלכה".