יעקב מרגי
יעקב מרגיצילום: פלאש 90

סוף לאפליה הגזענית במוסדות החרדיים? בשיחה עם עסקנים חרדים מתחום החינוך, הבהיר יו"ר וועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), כי במידה והאפליה על בסיס מניעים גזעניים תימשך במוסדות החרדיים, ש"ס תקדם את חוק אזורי הרישום.

"אני אגלה אפס סובלנות", אמר והקלטה מהדברים פורסמה ברדיו 'קול ברמה', "השנה קידמנו את זה והתחלנו לעבוד לפני הרבה זמן, אם יהיה מוסדות שיתחכמו זה יביא אותנו למאבק עיקש שסופו יהיה בחקיקת חוק אזורי הרישום, הם צריכים להחליט מה הם רוצים להיות יהודים כשרים ויראי שמיים או שנביא להם את חוק איזורי הרישום".

על פי חוק אזורי הרישום, יתקבלו כלל תלמידי ישראל על פי המוסדות הנמצאים באזור מגוריהם. על פי החוק, ייקבעו אזורי רישום למוסדות חינוך מוכרים לא רשמיים על יסודיים, והעירייה תקבע את שיוך התלמידים על פי אזור באופן קבוע.

בעקבות הפרסום בחדשות 2 על טענות לאפלייה לכאורה בין תלמידות מזרחיות ואשכנזיות בבית הספר לחינוך העצמאי והחרדי "נווה בת שבע קליין" בנווה יעקב בירושלים, אמר יו"ר וועדת הפנים ח"כ דוד אמסלם כי השד העדתי עדיין קיים במלא העוצמה.

"גדלתי בקרית מלאכי ואת משמעות האפליה למדתי על בשרי. רציתי להאמין שעם השנים למדנו מהטעויות ותיקנו עוולות עבר. לצערי המציאות כל כך רחוקה והשד העדתי מזכיר לנו את עצם קיומו בכל פעם מחדש", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

"לא בגלל שהאפליה עדיין כאן, אלא מהעוצמות הבלתי נתפסות של השנאה שהיא מייצרת. חשבתי לעצמי, זה בדיוק מה שקורה לי בשנה האחרונה בכנסת, אני נחשף לאפליה הזאת כמעט בכל דבר שאני נוגע בו. בכל פעם השד העדתי מכה אותנו ממקום אחר, עכשיו תורו של בית הספר בירושלים".