ארוחת הערב הרשמית אצל נשיא בולגריה
ארוחת הערב הרשמית אצל נשיא בולגריהצילום: חיים צח, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה היו אורחי הכבוד בארוחה רשמית שערך הערב (חמישי) נשיא בולגריה רוסן פלבנלייב במשכנו.

ריבלין הודה לנשיא הבולגרי על קבלת הפנים החמה והליווי לאורך הביקור וכן על הנכונות להרחיב את שיתופי הפעולה בין המדינות, בשימת דגש על הקשר ארוך השנים בין העם היהודי והעם הבולגרי, שהלך והתחזק עם הקמת מדינת ישראל.

נשיא בולגריה ברך את ריבלין על ביקורו במדינה אותו הגדיר ׳היסטורי׳ והודה לו על הדיונים הפורים לקידום היחסים האמיצים בין המדינות.

״אנחנו נעמוד יחד בימים קשים, אך גם בימים הטובים״, אמר הנשיא ריבלין לעמיתו הבולגרי אשר ענה לו כי הביקור הזה עסק בלקחי העבר המגולמים באנדרטה שחנכו יחד מוקדם יותר. ״אין לי ספק כי העתיד, שייך לנו, יחד״, הוסיף הנשיא הבולגרי.

מוקדם יותר היום קיים נשיא המדינה פגישת עבודה מדינית עם ראש ממשלת בולגריה, בויקו בוריסוב, ולאחר מכן התארח לארוחת צהריים רשמית לצד יושבת ראש הפרלמנט וחברי פרלמנט.

אחר הצהריים חנך הנשיא את האנדרטה להנצחת הצלת יהודי בולגריה בידי העם הבולגרי במלחמת העולם השנייה, יחד עם עמיתו הנשיא פלבנלייב. לאחר מכן נפגש ריבלין עם נציגי הקהילה היהודית בבית הכנסת הגדול של סופיה.