יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: תומר נאוברג, פלאש 90

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף הבוקר (שישי) את מינויה של עורכת "הארץ" באנגלית - בגלל היותה בת זוגו של אחד ממקימי "שוברים שתיקה".

לפיד כתב בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו כי העיתונאית נעה לנדאו היא "שותפתו לדרך ולחיים של אבנר גבריהו, המשמיץ הקולני והקיצוני ביותר של ישראל מבין אנשי שוברים שתיקה".

"המהדורה האנגלית כבר דיווחה בעבר למנוייה בעולם – ביניהם הבית הלבן, הקונגרס האמריקאי והאיחוד האירופי - שרוב אזרחי ישראל תומכים באפרטהייד וחיילי צה"ל טובחים בילדים פלסטינים. יש יסוד להניח שעכשיו זה עוד יחמיר".

לפיד הוסיף כי מדובר ב"עוד הוכחה (לא שהיינו צריכים) שבניגוד לכל טענותיהם אנשי 'שוברים שתיקה' לא באמת מעוניינים להשפיע על החברה הישראלית פה בבית, הם מעדיפים בהרבה להכפיש אותנו בחו"ל".

מו"ל "הארץ", עמוס שוקן, אמר בתגובה לדברים כי "זה שפל חדש למנהיגם של עפר שלח ויעל גרמן. שמחה גדולה שנעה לנדאו המוכשרת חוזרת להארץ".

גם עורך "הארץ" אלוף בן גיבה את העורכת, "ב-30 שנות עבודה עיתונאית פגשתי מעט עורכים מקצוענים כמו נעה לנדאו, בכל היבט אפשרי: תעוזה, נחישות, מנהיגות, זיהוי סיפורים, עמידה בלחצים. אבל דבר אחד לא עושים אצלנו ב'הארץ': לא בודקים מי בני הזוג של העיתונאים ומה דעותיהם".