למה לא להשתמש? רשות השידור
למה לא להשתמש? רשות השידורפלאש 90

שופטי בג"ץ אינם מרוצים מכוונת תאגיד השידור הישראלי להתחיל את שידוריו מ מודיעין ולא מירושלים, ודורשים מהמדינה תשובות בהקדם בנושא זה.

השופטים הוציאו צו על תנאי, המחייב את המדינה להסביר מה בכוונתה לעשות בנושא, והבהירו כי לדעתם הווטו שהטילו קברניטי התאגיד על שימוש במתקני רשות השידור בעייתי.

"במסגרת תשובתם יתיחסו המשיבים גם לאפשרות לשימוש במתקני רוממה של רשות השידור, המצויים בבעלות מדינת ישראל, לתקופת הביניים, או בחלק מהם, או במתקן הלני המלכה, עד לכינון משכן הקבע של תאגיד השידור הציבורי", נראמר בצו על תנאי שהוצא.

השופטים הבהירו כי הם מעוניינים שהתאגיד יבחן מחדש את נושא הפעילות במתקני רשות השידור, "הבחינה תיערך מחדש, במבט הממוקד לצורך שעיקר שידורי התאגיד יהיו מירושלים".

את התשובה לצו על תנאי מבקשים השופטים לקבל בתוך פחות משלושה שבועות.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת שהיה אחד מהעותרים מסר בתגובה, "אני מברך על החלטת בג"צ שעוזר לנו להילחם על ירושלים. מישהו היה יכול להעלות על דעתו שבית המשפט העליון או הכנסת יעברו למודיעין? בימים אלו כשאנחנו נלחמים על מעמדה של ירושלים בעולם ומאותגרים השכם וערב על ידי חורשי רעתנו, מבייש ומאכזב שאנחנו נדרשים לעתור נגד התאגיד כדי לדרוש את חיזוק מעמדה של ירושלים. בזמן שאנו עמלים על בניית כלכלתה וחיזוקה של בירת ישראל , היד השניה פועלת בניגוד לחוק ולמדיניות הממשלתית ופוגעת בירושלים. נמשיך לעמוד על המשמר ולא לאפשר זאת בשום אופן".