גידי אורשר
גידי אורשרצילום: מתניה טאוסיג, פלאש 90

צ'רלי ביטון ח"כ לשעבר ואיש הפנתרים השחורים מעריך כי הדברים של מבקר הקולנוע של גל"צ ישכחו במהרה, כלשונו.

"הוא אחד האנשים המכוערים והמפלצתיים שיש, התקשורת במדינת ישראל היא זו שיצרה אותו. אם הוא היה מזרחי שמדבר ככה על אשכנזים מזמן היו זורקים אותו, אבל עכשיו תראה שהוא יתנצל והוא יישאר ככה גם היה עם גרבוז. לצערי במדינת ישראל יש אנשים רעים ששונאים מזרחיים".

הוא מטיל ספק ביכולתה של ועדת ביטון לשנות את היחס המזלזל במזרחיים, "במדינה שלנו מקימים הרבה וועדות ויוצאים עם כל מיני בשורות אבל בפועל לא קורה דבר.

אנחנו צריכים להתפלל ולהאמין באמונה שלמה שאולי סוף סוף יהיה שינוי. עד היום לימדו בבתי הספר רק את התרבות האשכנזית, את התרבות שלנו מחקו לגמרי, הפכו אותנו לחצי מתים. אולי עכשיו כשלקחו כל מיני דוקטורים ופרופסורים שיתקנו את זה אולי זה סוף סוף ישתנה".

במוצאי שבת שרת התרבות מירי רגב הגיבה לפוסט של אורשר, ומסרה כי פנתה למפקד תחנת הרדיו הצבאית ירון דקל, ודרשה ממנו "לפטר לאלתר את אורשר לאחר שהתבטא באופן גזעני להחריד נגד עדות המזרח, נגד הדת והמסורת היהודית ונגד ציבור שלם שהוא אינו נמנה עליו אבל סבור כי הוא יכול לבוז לו".

דקל החליט להשעות את אורשר מעבודתו. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדברי אורשר, ומסר: "הדברים החמורים שפורסמו בסוף השבוע האחרון על ידי מבקר הקולנוע של גלי צה"ל, ובהם הכפשות בוטות ובזויות נגד בני עדות המזרח ראויים לכל גינוי". לטענתו, "לאדם בעל דעות חשוכות וגזעניות מסוג זה אין שום מקום בשידור הציבורי בישראל. נגד הקולות המנסים לזרוע פירוד בינינו, עלינו לפעול יחד לאחדות בעם ישראל".

אורשר אמר בתגובה בגלי צה"ל, "אני מתנצל אם יש מישהו שנפגע מהדברים האלה, אבל רוח הדברים – לקידמה, ושיתוף פעולה של העדות. מה שפורסם נכתב מתוך דאגה לחברה שלנו, מתוך אהבה לרובו של הציבור".