אליקים העצני
אליקים העצניפלאש 90

איש ההתיישבות וחבר הכנסת לשעבר אליקים העצני, תושב קרית ארבע, דוחה את יוזמת הממשלה לחזק את קרית ארבע והיישוב היהודי בחברון באמצעות חמישים מיליון ש"ח.

"אי אפשר לקנות אותנו לא בחמישים מיליון ולא בחמש מאות מליון. הלב שלי כואב, אם הכסף הזה בא לפדות את אדמת ארץ ישראל שתימסר לערבים אני מוחל על הכסף".

לדבריו מזה שנים ממשלות ישראל נמנעות מבנייה בשטח המוניציפאלי של קרית ארבע, מתוך חשש לפגיעה באדמות פלשתיניות. "גבעה 26 וגבעה 28 הן אדמות מדינה, כך גם הכריע הבג"ץ, זה השטח המוניציפלי של קרית ארבע. בשנה שהלל יפה הי"ד נולדה, נרצח נתי עוזרי בביתו בגבעה 26, בליל שבת, הרגו אותו מטווח אפס.

''אחרי כמה ימים בא היס"מ וסילק את אשתו והילדים מהגבעה. גם גבעה 18 היא אדמות מדינה, אבל לא מיישבים אותה כי בינה לבין קרית ארבע יש שלושים מטר של כרם זיתים ערבי. במנהל האזרחי הציעו לנו לבנות גשר אבל בסוף חזרו בהם, כי אמרו שהגשר יעשה צל על הכרם ויגזול שמש מהעצים.

''את הבית של הרב עוזי שרבף הרסו לפני כמה שבועות כי הוא חרג טיפה מהקו, שחס ושלום לא יגזלו מילימטר מהמדינה הפלשתינית".

העצני מזכיר גם את בית המכפלה ואת בית השלום שגם בהם יהודים לא יכולים להתגורר על אף שהבתים נקנו. ''התנכלויות ציניות ומרושעות שאין להן מילים".

הוא קורא לראש הממשלה לחדול מהתירוצים, כלשונו, ולתקן את העוול. ''יש כאן תכתיב אמריקאי שנתניהו מציית לו. הגטו שלנו נשאר סגור והערבים ממשיכים לבנות.

''לכן אני קורא לנתניהו היום, התשובה לטרור זה לעלות כבר עכשיו 10 קראוונים לגבעה 18 וגבעה 26, זאת התשובה למרצחים ועל זה הם ידברו. כל עוד זה לא יקרה, אל תשדלו אותנו בכספים, אדמת ארץ ישראל היא לא למכירה".