ישיבת הממשלה
ישיבת הממשלהצילום: חזקי ברוך

הממשלה אישרה אתמול (ראשון) את קיומו של שבוע חיבור וחיזוק הקשר ליהדות התפוצות, במטרה לחזק את הקשר והערבות ההדדית בין מדינת ישראל והעם היהודי בעולם, לאור האתגרים הרבים והמורכבים, המשותפים לעם היהודי בארץ ובעולם.

במסגרת השבוע, שיצוין לראשונה בחודש דצמבר, עתידות הכנסת ומערכת החינוך להקדיש את פעילותן לנושאים הנוגעים לעם היהודי ולמדינת ישראל. במסגרת השבוע הייחודי מתוכנן להתקיים מפגש מרכזי של מאות בני נוער יהודים מרחבי העולם ומישראל ופעילויות במסגרות החינוכיות ובתנועות הנוער.

כמו כן, יתקיימו מפגשים בין תלמידים מהארץ ומהעולם לשיח על זהות יהודית וקשר עם ישראל. בכנסת יערך יום דיונים מקצועי ואירוע ליהדות התפוצות, במתכונת שתקבע על ידי יושב ראש הכנסת.

"מדינת ישראל שייכת לכל היהודים העולם", נמסר ממשרד התפוצות, "ליהדות העולם זכויות רבות בהקמתה ושגשוגה של מדינת ישראל והחיבור של יהודי העולם לזהותם היהודית ולמדינת ישראל הוא אסטרטגי בחשיבותו. היכולת שלנו להשפיע על עתיד העם היהודי היא דרך יצירת והעמקת הדיאלוג בין היהודים החיים בישראל לאחיהם ואחיותיהן, היהודים החיים ברחבי העולם.

''על כן ישנה חשיבות בהעמקת הקשר והעלאת המודעות בקרב אזרחי ישראל לנושא, דבר אשר יבוא לידי ביטוי משמעותי בשבוע החיבור ליהודי העולם".

עוד נמסר ממשרד התפוצות כי מטרות שבוע החיבור הן הרחבת והעמקת הידע של אזרחי ישראל ביחס ליהדות התפוצות, חיזוק הקשר ותחושת השייכות בין אזרחי ישראל ליהודים ברחבי העולם, הגברת ההזדהות וההכרה בחשיבות יהודי התפוצות כמשאב אסטרטגי להמשך קיומו של העם היהודי ולהניע את אזרחי ישראל לפעולה בנושא ולערב אותם בתחומי עשייה הקשורים ליהודי התפוצות.