סא"ל דוד שפירא
סא"ל דוד שפיראצילום: פלאש 90

סגן אלוף דוד שפירא, לשעבר מפקד הגדוד בו שירת החייל היורה מחברון אלאור אזריה, העיד הבוקר (שלישי) בדיון במסגרת משפטו של החייל.

שפירא טען בעדותו כי זוהו אצל אזריה סימני מצוקה ולחץ עוד לפני האירוע בו בוצע הירי. "אבא של אלאור התקשר אלי וסיפר לי ש'ירד לאלאור החיוך מהפנים', לפי מה שהבנתי זה מהלחץ שיש לו מכניסתו לתפקיד חובש פלוגתי, ומזה שהוא גם קשר".

שפירא סיפר כי בשיחה עם מפקד הפלוגה שמע כי אזריה ירה במחבל שלא מתוך תחושת סכנה, "לפי מה שתם המ"פ תיאר לי הוא שאל את אלאור למה ירה, והוא ענה - הוא מחבל, הוא צריך למות".

מנגד ציין המג"ד, כי בשיחה איתו, גרסתו של אזריה כבר היתה שונה, "שעה וחצי אחרי דיברתי איתו הוא אמר לי שירה בגלל שראה את את המחבל זז וקרוב לסכין. שאלתי אותו למה הוא לא בעט בסכין, הוא אמר שחש סכנה".

המג"ד הבהיר כי כבר באותו רגע הבהיר לאזריה כי האמון שלו בגרסה זו נמוך - וכי הוא חושש שהוא משקר. לדבריו אזריה שתק ולא הגיב להאשמה.

עוד ציין המג"ד כי באותה שיחה העלה בפניו אזריה את החשש מהקרבה בין הסכין למחבל ולא הזכיר בשום צורה חשש ממטען חבלה על גופו של המחבל. שפירא אף הבהיר כי כאשר היה בזירה איש מהנוכחים לא הביע חשש מקיומו של מטען וכי הוא עבר ליד המחבל מספר פעמים ללא חשש.