בית הדין הרבני בתל אביב
בית הדין הרבני בתל אביבצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פנינה עומר, מנהלת ארגון יד לאישה, אומרת לערוץ 7 כי ביטול הישיבה שתוכננה להיום אחר הצהרים של הועדה למינוי דיינים, כמוה כפגיעה אנושה בעשרות נשים.

"אני נדהמת ושואלת את עצמי האם אין גבול לזלזול בנשים וגברים שמחכים שנים לדיונים גורליים. זה אומר שהחל מיום שישי הקרוב יהיה רק הרכב אחד בבית הדין הגדול".

לדבריה הפוליטיקאים משחקים בדיני נפשות, "יש כאן משחק פוליטי מכוער. ומצער שמי שמחליט על דיני נפשות שם את הפוליטיקה לפני דיני נפשות. אני מבינה שכיום יש רוב לקולות הציוניים, וזה עומד להשתנות. הם לא רוצים למנות דיינים שיש להם אומץ לעשות שינוי, הם רוצים דיינים שיחמירו יותר וזה חמור, כי הם גוזרים גורלות של נשים שחייהן מונחות על כף ידם".

עומר מספרת על אישה עגונה מתימן שנשלחת מבין דין אחד למשנהו, "יש לנו תיק מדהים, אישה שברחה מתימן לאחר שבעלה התאסלם ואיים עליה ברצח. אנחנו מנסים למצוא כל מיני עילות להסרת העגינות כמו לדוגמא שהקידושין היו בכפייה, ושהיא נתקלה באלימות, אבל לצערנו אנחנו נזרקים מבית דין אחד למשנהו. התיק הזה מתגלגל ונדחה בגלל כל מיני תירוצים טכניים. הפוליטיקאים לא מבינים שאותן נשים מתעוררות לחיים איומים כי הן ממשיכות להיות נתונות לחסדיו של אדם שמעגן אותן".

היא קוראת לראש הממשלה לקחת את המושכות, "התייאשתי מלקרוא לאיילת שקד וליובל שטייניץ לפעול, אולי הם באמת לא מסוגלים לפעול, אז אני קוראת היום לראש הממשלה תתעורר, אי אפשר לשבת בחיבוק ידיים. תביא את הסופר טנקר ותיכנס לעובי הקורה".