ציפי לבני
ציפי לבניצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) קוראת לצה"ל לפסול את מינויו של הרב הצבאי הראשי הרב אייל קרים בעקבות תשובה שהשיב לשאלה תורנית לפני למעלה מעשור.

"אין פה מקום לפרשנויות או פלפולים", אמרה לבני לחדשות 2. "העובדה שהרב הראשי המיועד בכלל עסק, ולו תאורטית, באפשרות לאונס נשים ונגד שירתן או גיוסן - הופכות אותו ללא ראוי בצה"ל".

ללבני הצטרפה באופן צפוי גם יו"ר מרצ זהבה גלאון, "ההתבטאות המחרידה, הגזענית והאלימה שלו שמתירה את דמן של נשים לא היתה עוברת בשום מקרה בו אדם מתמנה לתפקיד בכיר, ובטח לא כשהוא מקבל לידיו את המטה הדתי של אחד מהאירגונים הגדולים במדינה שמעביר תחתיו אחוזים ניכרים מהצעירים במדינת ישראל".

גלאון קראה לרמטכ"ל לבטל את המינוי, "בימים של הסתה גזענית ושל חשיפת פרשיות אלימות מינית - אסור לגלות גרם של סבלנות כלפי אמירה כזאת, על אחת כמה וכמה כשהיא מגיעה כפירוש להלכה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה, "אל"מ קרים מבקש להבהיר כי דבריו נאמרו בתשובה לשאלה פרשנית בלבד, אך בשום פנים ואופן לא לשאלה הלכתית מעשית. הרב קרים מעולם לא כתב, אמר או אפילו חשב שחייל צה"ל רשאי לפגוע פגיעה מינית באישה במהלך מלחמה - המפרש את דבריו באופן אחר טועה ומטעה".