אילוסטרציה.
אילוסטרציה.פלאש90

המילים "להציל ידידות שארנו משחת" שנאמרות בברית המילה, קיבלו בשבוע שעבר משמעות כפולה ולא הותירו עין אחת יבשה בין האורחים שנכחו בהכנסתו לברית של אליאור הפעוט.

אליאור נולד לג', יהודיה שעד לאחרונה התגוררה עם בעלה הערבי בכפר קרע וסבלה באופן תדיר מנחת זרועו. בסופו של דבר, לאחר כעשר שנים של חיים תחת זהות מוסלמית, הצליחה ג' לצאת עם בנותיה מהכפר בעזרת יד לאחים.

ג' נולדה לפני כשלושים שנה למשפחה ברוכת ילדים והתחנכה במסגרת דתית-חרדית, אך סבלה במשך שנים רבות מהתעמרות קשה מצד הוריה. בשנות העשרה המוקדמות של חייה, הכירה גבר ערבי שעבד בסביבה בה התגוררה, ולאחר תקופה מסוימת השניים נישאו ועברו לגור ליד משפחתו בכפר בצפון. ג' מספרת שראתה בבעלה הערבי קרש הצלה מחייה הקשים ומהוריה המתעללים.

שלוש הבנות שנולדו במרוצת השנים גדלו במסגרות ערביות וקיבלו חינוך מוסלמי אדוק בכפר שבצפון.

לפני כשנתיים, לאחר מסכת התעללות קשה ומתמשכת מצד בעלה, נמלטה ג' למקלט לנשים מוכות באזור הצפון, שם שהתה יחד עם בנותיה. בעלה הערבי הפציר בה לחזור אליו ולאחר שהבטיח לה שוב ושוב כי הוא ישתנה ויתנהג כלפיה בצורה שונה, היא נעתרה להפצרותיו וחזרה לכפר הערבי.

אבל לאחר תקופה קצרה, כשהאלימות חזרה ואף התגברה, היא נכחה לראות שטעתה ופנתה לארגון. בבקשה נואשת לעזרה. העובדת הסוציאלית של הארגון שהופקדה על הטיפול בג', חקרה לעומק את הסיפור הסבוך, כשבמקביל שוקדים פעילים אחרים על תכנית חילוץ אפשרית. לאחר עבודת הכנה מתאימה, חילצו את ג' ואת ילדיה לפני חודשיים והובילו אותם למקום מסתור מרוחק - במקום שאליו לא יגיעו זרועותיו הארוכות של בעלה הערבי.

לפני כשבוע וחצי היא ילדה את בנה הרביעי, ילד נוסף לה ולאב הערבי. ולמרות הכול, היה ברור לה שהיא תערוך ברית מילה לרך הנולד כדת וכדין.

במעמד המרגש החליטה ג' כאמור, לקרוא לבנה בשם אליאור. את ההסבר לשם היא נימקה בכך שלאחר החיים הקשים שהיא עברה, היא רוצה לראות אור. "בחרתי בשם שמסמל אור, בכדי להוסיף אור לחיי" היא אמרה.

במחלקה להצלה מטמיעה של הארגון הממשיכה ללוות את ג' גם בימים אלו, אמרו השבוע, "אנחנו מתרגשים יחד עם ג' בלידת אליאור, ושמחים על החלטתה להכניסו בבריתו של אברהם ולגדלו לתורה, לחופה ולמעשים טובים״