שחקני ראשון לציון עם ראש הממשלה נתניהו. שיחק בילדותו
שחקני ראשון לציון עם ראש הממשלה נתניהו. שיחק בילדותוצילום: חיים צח, לע"מ

"שיחקתי כדורסל בילדותי ומאז הפכתי לאוהד מושבע של המשחק", כך חשף היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו, במכתב ברכה אותו שלח לאיגוד הכדורסל הישראלי.

בעוד כשנה תארח ישראל את אחד מהבתים באליפות אירופה שבכדורסל, היורובאסקט, וכעת כבר מתחילים באיגוד הכדורסל להיערך להגעתן של הנבחרות המשתתפות ואלפי אוהדים מרחבי אירופה.

מי שלקח חלק בתחילת ההכנות הוא לא אחר מאשר ראש הממשלה נתניהו ששלח מכתב ברכה לראשי האיגוד הישראלי, שכן אליפות זו משמשת כהסברה הטובה ביותר למצבה של המדינה, ומבחינת ראש הממשלה מדובר באירוע לאומי לכל דבר ועניין.

"אני מברך אתכם לרגל משחקי אליפות אירופה בכדורסל לבוגרים, שמתקיימים בתל אביב לצד ערים מרכזיות נוספות- איסטנבול, הלסינקי וקלוז- נאפוקה", אמר נתניהו בפתח דבריו. "מדינת ישראל מתכבדת להיות אחת מהמארחות של שלב הבתים באליפות ה-40, שמשתתפות בה 24 נבחרות לאומיות. הפופלריות של משחק הכדורסל אינה זקוקה להוכחות. מיליונים רבים בעולם משחקים כדורסל ומיליארדים עוקבים בעניין אחר תחרויות לאומיות ובינלאומית. הקצב, המיומנות הגופנית, היכולת בהגנה והכושר בהתקפה מרתקים את הדמיון ושובים את הלב".

עוד כתב נתניהו כי העניין הרב שיוצרת האליפות בתוספת לעובדה כי אחד מהשלבים בה מתקיים בישראל הינה הזדמנות עבור אותם אוהדים שיגיעו מרחבי אירופה לישראל. "למשחקי אליפות היבשת צפויים להגיע אלפי חובבי ספורט מרחבי אירופה. מלבד ההנאה שהם יפיקו מהצפייה בנבחרתם, תינתן להם הזדמנות להכיר את ארצנו וליהנות מיופייה. מבחינה זו משמש הכדורסל גשר של ידידות בין עמים ומדינות".

עוד כתב נתניהו, "עלינו לעשות כל מאמץ להנעים לאורחים מחו''ל את השהייה בישראל וליצור חוויה חיובית שתמריץ אותם לשוב ולבקר כאן".

כאמור, באיגוד הכדורסל החלו לעבוד על אירוח האליפות שכן מדובר באירוע מיוחד, כמעט חד פעמי המתקיים בארץ, כזה שבאיגוד רוצים להפוך אותו לססגוני ומוצלח ככל הניתן ולשם כך מקיימים שם במרץ רב פגישות עם גורמים שונים בהם עיריית תל אביב, שם יארחו המשחקים, הטוטו ומשרדי הממשלה השונים, כשהמטרה היא אחת - לרתום את כולם להצלחת האירוע.

זהות הנבחרות שיגיעו לישראל בסוף חודש אוגוסט עוד לא ידועה, כשההגרלה תתקיים באיסטנבול שבטורקיה, אך מה שידוע הוא כי מדובר על הגעתם של אלפי אוהדים מרחבי אירופה, מה שעשוי גם להכניס לא מעט כסף למדינה. מכירת הכרטיסים לאליפות תחל בסוף חודש אוגוסט הקרוב, כשבשלב הראשוני ימכרו כרטיסים רק למשחקי נבחרת ישראל ולאחר ההגרלה ימכרו שאר הכרטיסים כולל לקהל שיגיע מאירופה.

באיגוד הכדורסל אמרו כי הם מבקשים להודות לראש הממשלה ומשרדו על התמיכה ובטוחים ששיתוף הפעולה הזה יעזור לכולם להופך את היורובאסקט לאירוע הספורט המוצלח ביותר שהיה בארץ מאז ומעולם.