גדי איזנקוט
גדי איזנקוטצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

אם חיפשנו להבין את עומק והיקף הבורות הקיימת בציבור הכללי בכל הנוגע לתורת ישראל ומסורת ישראל הרי שמצאנו אותה בפרשת הרב אייל קרים ומינויו לרב הצבאי הראשי.

חברים חילונים יקרים, אנשי תקשורת מהוללים, אוחזי עט נשכניים. קבלו סקופ אחד ויחיד שיפתור לכם את כל השאלות, התהיות, יכניס לפרופורציות את הכותרות מהן אתם ניזונים ומזינים, כועסים ומכעיסים את קוראיכם, את הציבור בישראל.

זאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא תורה אחרת. באותה תורה שבה מובאת מצוות קידוש לבנה, פדיון פטר חמור, מצוות פרה אדומה בזמן המקדש וארבע מיתות בית דין בזמן שבית המקדש היה קיים, באותה תורה מובאות שאר ה'כותרות' אותן ציטטתם בתקשורת, עליהן מרחתם סדינים ביממות האחרונות והבערתם את העם על לא עוול בכף הרב.

בכוונה איני נתפס לפסיקה זו או אחרת שכן איני יודע מה הרב קרים פסק או לא פסק, והיכן יצק מי שיצק פרשנות מעוותת לדבריו. פשוט הגיע הזמן להפסיק להפוך את התורה לקרדום לחפור בה ועליה בכותרות הראשיות של העיתון.

זה מה שנהגתם לעשות בתקופה שמנהיגה של ש"ס המיתולוגי הרב עובדיה יוסף זצ"ל היה מנגיש את פסקיו, את תורת ישראל, לשומעי לקחו בקרב צאן מרעיתו, זה מה שאתם עושים כיום לרבצ"ר החדש הרב קרים באמצעות חפירות אין סופיות סביב פסקיו ברשת האינטרנט או השד יודע היכן.

זאת ועוד: תפקיד הרב ראשי בצה"ל אינו 'לעשות הנחות' בתורת ישראל לטובת צבא הגנה לישראל. הוא אינו אמור להיות פשרן בדעותיו. ליברל, גמיש, פתוח לשינויים. הרב הצבאי הראשי אינו אמור להיות פוליטיקאי מחמד עם זקנקן שיסחוף אחריו מצביעים ברגליים. להיפך.

תפקידו הוא להעניק מענה יהודי, מענה הלכתי, לספק מרחב מחיה הולם לחייל הדתי המשרת בצבא הלוחם של מדינת ישראל. בשל כך הוא אמור להיות אישיות תורנית משכמה ומעלה.

הרב קרים בהחלט עונה על ההגדרה הזו. הבוקר סיפר לי קרוב משפחתי שלמד איתו יחד בישיבה ולא פספס איתו אף משחק כדורסל כי מדובר באיש הנכון במקום הנכון.

"הבן אדם אסטרטג", אמר לי. "אפילו במשחק כדורסל הוא שיחק עם הראש. לא עם הידיים". והיה לו מה לומר גם בהיבט היהודי: "יש לו נשמה יהודית עמוקה. הוא מקפיד על ההלכה היהודית ולא זע ממנה. כך הוא ישמור על יהדותו של צה"ל". אכן האיש הנכון במקום הנכון.