יוני שטבון
יוני שטבוןיח''צ

הספר מורכב מפסיפס של רגעים משירותו הצבאי כמפקד, שמגיע לשיא לפני עשור, במלחמת לבנון. שטבון לחם בקרב בבינת ג'בל שבו נהרגו שמונה לוחמים ומפקדים ובהם רועי קליין, וזכה על כך בצל"ש רמטכ"ל. הוצאת ידיעות.

*****

בימי ראשון ושני, י"א‑י"ב בתמוז, יתקיימו בתיאטרון גבעתיים שני מופעים מיוחדים של תלמידי ובוגרי בית הספר 'מזמור'. ביום ראשון יוצג 'עצם מעצמיי', מופע נשים שעוסק בחיפוש זהות והתמודדות עם משברים בעקבות אדם וחוה, בהפקת רונה קינן. וביום שני: 'עבדים היינו' בהפקת חמי רודנר. במהלך המופע יוקרנו עבודות וידאו ארט של תלמידי בית הספר לאמנות 'פרדס'.

*****

שלומי שטרן העמיד שולחן עם ספרי קודש בתחנת הרכבת ארלוזורוב בתל אביב. במשך ארבע שנים, חורף וקיץ, בוקר וערב, הוא עמד, התבונן, פגש אנשים ושוחח עמם על נושאים רבים. את הרשמים מהתקופה הזאת הוא העלה על הכתב, והוציא לאור ב'סיפורים מהדוכן ברכבת בתל אביב, וקצת שירה'. אפשר להשיג דרך הפייסבוק.

*****

בחמישי הבא, ט"ו בתמוז, יתקיימו אירועי 'ליל ירח מלא בעמק המעיינות', סיורים מודרכים ללא תשלום או בתשלום של 10 שקלים וגם סיור עששיות בחומה ומגדל, שעת סיפור באתר נהריים, כולל תצוגה אינטראקטיבית ושחזור פינוי הילדים במלחמת השחרור, פעילויות תרבות, ספורט ושירה ותפריטים מיוחדים במסעדות. לפרטים והרשמה: אתר המועצה האזורית עמק המעיינות.

*****

לראשונה מזה 28 שנה פותח פסטיבל המחולות בכרמיאל מתחם מיוחד לנשים, ומהשנה נשים אוהבות מחול יוכלו ליהנות מהחגיגה השנתית הזאת. התכנייה מבטיחה שימי שלישי-רביעי בשבוע הבא, י"ג‑י"ד בתמוז, יהיו גדושים במגוון מופעים של אנסמבלים ולהקות כמו 'נגה' ו'הללו', ובין לבין תתקיימנה סדנאות יצירת מחול, תיאטרון תנועה, גרוב אתיופי ועוד.

[email protected]