הרחוב הראשי של באר שבע
הרחוב הראשי של באר שבעפלאש 90

סגן ראש עיריית באר שבע, עופר כרדי, יו"ר תנועת ש"ס בעיר, אומר לערוץ 7 כי החלטת הבג"ץ לאפשר לחברי הקהילה הגאה לקיים את המצעד בדרכים חלופיות ולא במרכז העיר הייתה שקולה ואחראית.

כרדי טוען כי ביטולו של המצעד על ידי המארגנים מוכיח שכוונתם האמתית להתריס נגד תושבי העיר.

"כדי לחיות אחד עם השני, חייבים ללמוד להתפשר. אנחנו לא נלחמנו, אבל רצינו שזה יעבור בשלום. זו עיר מסורתית ומצעד כזה ברחוב המרכזי היה עלול לגרום לפגיעה בשלום הציבור, כך קבעה גם המשטרה וכנראה המידע הזה שכנע את בג"ץ".

"הם אגב ביקשו לעשות את המצעד בלבוש הולם, לא פרובוקטיבי", ציין כרדי לשבחם של המארגנים, "אנחנו רק ביקשנו להעתיק את המצעד לרחוב יותר צדדי, הם צריכים ללמוד לחיות ביחד ולא לבחור בדרך המחלוקת. אבל אין להם עקרונות, הם רוצים להתריס וחבל".

"כולם הבינו שקיצוניות לא מתאימה לעיר כמו באר שבע, שתמיד שידרה עדינות וסובלנות. אין מקום לקיצוניים בבית מדרשנו. אנחנו הסברנו שזה עלול לגרום לאיבוד שליטה ואין מקום למצעדים בעיר כמו באר שבע. העיר הזאת מתנהלת על פי חוק, דין והגיון, לא בקיצוניות. באר שבע עיר שקטה ומסורתית, ולא אוהבת קיצוניות ואני שמח שההיגיון השתלט על העיר והשופטים הבינו את זה".

כרדי קובע כי באר שבע תמשיך לגלות סובלנות לחברי הקהילה הגאה, "לא היה שום רווח לאף אחד אם הפגנת הכח הזאת היתה מתקיימת ברחוב המרכזי. האמת היא שאין בעיר שלנו הרבה אנשים מהקהילה שלהם, אבל אנחנו גם לא מתנגדים. אם הם רוצים לקבל תקצוב, העירייה שלנו מתנהלת בשקיפות, יש ועדת תמיכות שיגישו את המסמכים הרלוונטיים והם יקבלו את כל ההתייחסות".