ועדת פרס מרכוס כץ - פרופ' מנחם בן ששון, הרב עדין שטיינזלץ והרב חיים סבתו
ועדת פרס מרכוס כץ - פרופ' מנחם בן ששון, הרב עדין שטיינזלץ והרב חיים סבתוצילום: יח"צ

נבחרו זוכי פרס מרכוס כץ לשנת תשע"ו שתרמו ליישום ההלכה בחיים המודרניים: הרב שלמה דיכובסקי, לשעבר מנהל בתי הדין הרבניים וחבר בית הדין הרבני הגדול, מכון משפטי ארץ בעפרה בראשות הרב אבי גיסר, מכון התורה והארץ בראשות הרב יעקב אריאל והרב ד"ר מרדכי הלפרין.

ועדת פרס מרכוס כץ פעלה בראשות הפרופסור מנחם בן ששון וחברי הוועדה הרב חיים סבתו והרב עדין אבן שטיינזלץ.

פרס מרכוס כץ מוענק זו השנה הארבעים ואחת לאישים ומוסדות אשר בפועלם ובמחקריהם תרמו תרומה משמעותית ליישום ההלכה בחיים המודרניים.

קרן הפרס מייסודם של מרכוס ועדינה כץ, תעניק את הפרס בגובה עשרים וחמישה אלף דולר לכל אחד מן הזוכים בטקס שיתקיים בירושלים לאחר החגים במעמד ראשי הציונות הדתית.

ייעודו של פרס כץ היא בחירה והוקרה של מפעלים ואישים העוסקים ביישום והפעלת ההלכה בחיים המודרניים ביצירות שבכתב ובמפעלים מעשיים.

מרדכי דוד (מרכוס) כץ ממקסיקו, ציוני ואיש עסקים נודע ורב פעלים בעירו ובישראל, ניצול שואה. יחד עם עדינה רעייתו הם הקדישו רבות מכוחם, הונם וזמנם, לחינוך היהודי במקסיקו, בישראל ובארה"ב.

ראש מכון משפטי ארץ, הרב אבי גיסר הודה לוועדת הפרס על החלטתה והדגיש כי מפעלם של מרכוס ועדינה כץ לקדם ולטפח את שילוב ההלכה עם אתגרי הזמן, חשוב ביותר ועונה על צרכי הדור והשעה.

אשתקד זכו בפרס כץ מכון פועה, מכון כת"ר, ד"ר חנה קטן והרב הראשי של פריז הרב יצחק גוגנהיים.