הדיווחים בכלי התקשורת לאורך התקופה האחרונה בעיקר עסקו במוצאם של הדיינים שיבחרו לבית הדין הגדול בירושלים - כמה מהם ספרדים, אשכנזים, ליטאים, חרדים או ציוניים.

אך נתון שהוא לא פחות הישג לבתי הדין הוא הניצחון דווקא של מוסדות אריאל בראשותו של הרב שאר ישוב הכהן, רבה הראשי לשעבר של העיר חיפה ואחד מבכירי הרבנים בציונות הדתית.

חמישה מתוך תשעה מהדיינים שנבחרו לבית הדין הגדול בירושלים הם בוגרי כולל אריאל שהקים הרב. בראש כולל הדיינות שממוקם בשכונת בית וגן בירושלים עומד כבר שנים רבות הרב יעקב ורהפטיג. הרב ורהפטיג מילא את מקומו של הרב עוזי קלכהיים זצ"ל שכיהן שנים רבות בתפקיד. ראש הישיבה וראש הכולל לדיינות הוא הרב זלמן נחמיה גולדברג.

תלמידיו מציינים כי מדובר בהישג אישי אדיר, כלשונם, עבור הרב שאר ישוב שהקים את כולל הדיינות היחיד בעולם שיושבים בו בחברותא חובשי כיפות סרוגות ושחורות.

מדובר ברב אהרון כץ בן ה-66, ליטאי שנתמך על ידי מפלגת 'דגל התורה'. שימש בעבר כרב צבאי, אב בית הדין באשקלון ודיין בבית הדין הרבני בחיפה.

הדיין השני מבית הרב שאר ישוב הוא הרב אליהו היישריק בן 66, חסיד גור, כיהן 19 שנים כדיין בביה"ד האזורי בב"ש ובתל אביב. השלישי הוא הרב יעקב זמיר, איש ש"ס, מכהן כ-20 שנה בבית הדין האזורי, ראב"ד נתניה.

הרביעי הוא הרב מיכאל עמוס בן 61, שירת כחובש קרבי בשיריון, כיהן 16 שנה בביה"ד האזורי בנתניה ושש שנים כאב בית הדין והרב אברהם שינדלר בן 57, 16 שנים כיהן כדיין בביה"ד האזורי ברחובות ובנתניה.

מנכ"ל מוסדות "אריאל" בבית וגן בירושלים הרב דוד טבצ׳ניק מסר לערוץ 7, "מוסדות 'אריאל' מוכיחים שוב שהם בית היוצר לנשמת האומה ובוגריו מעצבים את חיי הרוח של האומה".