תושבי עתניאל עם חברי ועדת חו"ב

שירה חריף, בתו של הרב מיכאל מרק הי"ד פנתה היום (חמישי) אל חברי ועדת החוץ והביטחון שסיירו בהר חברון וביקשה מהם להשמיע את הכאב שלה - אצל מקבלי ההחלטות.

"אני מדברת ממקום ממש כואב וטרי שממש לא מבין איך המדינה ממשיכה יום אחר כך. אולי אני קטנה ולא מבינה את המורכבויות, אבל בסוף צריך שמישהו יצרח במדינה הזאת - די!''.

"התחושה היא פה שאיבדתי את אבא שלי ואני רוצה לצעוק - די. אבל אני חושבת שזה התפקיד שלכם. לי יש את הצעקה שלי - אבל אתם צריכים לעשות משהו אחר. יש בי קצת פסימיות", היא אמרה לחברי הכנסת.

חריף הציעה לחשוב על צעדים קיצוניים ומשמעותיים למיגור הטרור הערבי. ''לא במובן האלים. כל הזמן יש את התחושה שאף אחד לא צועק למעלה 'די' - ולא רואים חשיבה אחרת. כי אם עד עכשיו מה שעשינו ביישוב לא עזר - צריך לנסות משהו אחר", הוסיפה.

לדבריה יש לגרש ערבים שלא מקבלים את נוכחותם של היהודים. "אני מרגישה שצריך להיות המקום הזה של ההפרדה - מי איתנו ומי לא איתנו. ומי שלא איתנו - לא צריך לפחד מהמילה גירוש. אנחנו מדברים על טרוריסטים. ההרגשה היא שלא עושים משהו דרסטי".

חברי הכנסת בהר חברון
חברי הכנסת בהר חברוןצילום: אלירן אהרון

ראש ישיבת עתניאל, הרב בני קלמנזון, גיסו של הרב מרק הי"ד שוחח גם הוא עם חברי הוועדה. "אני מרגיש מהצד השני, שחל איזשהו כרסום במערכת ההרתעה. אנחנו ישבנו עם אלוף הפיקוד. הצבא, העם והמדינה מותחים את עצמם עד קצה גבול היכולת.

"הדרך להילחם בטרור היא שיקום ההרתעה. אנחנו נמצאים במציאות מאוד בעייתית - שאין הרתעה. אנחנו רוצים להמשיך לחיות בשלום עם האנשים הטובים".

הרב קלמנזון סיפר לח"כים כי "בשבעה התארחו אצלנו האחים החדשים שלנו - השכנים הערבים שהצילו את ילדי המשפחה שלנו. אנחנו רוצים להמשיך את האחווה הזאת וזקוקים לכם כדי להגן על הטובים ולהרתיע את הרעים".

חברי הכנסת