השופטת אלה מירז
השופטת אלה מירזצילום: מרסלו

השופטת אלה מירז, שופטת לענייני משפחה בבית משפט השלום בחיפה, הביעה ביום שישי את תמיכתה ברעיון להפוך את הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת לוועדה לענייני משפחה, שיהיה בה מעמד שווה לגברים.

השופטת הגיבה לדבריו של יו"ר תנועת המשפחה, גיל רונן, אשר הציע את הרעיון במהלך דיון פאנל שנערך בכנס הקיץ של לשכת עורכי הדין באילת, ואמרה שהיא סבורה שאכן יהיה נכון להפוך את הוועדה לקידום מעמד האישה לוועדה לנושאי משפחה, בה יתקיים דיאלוג בין המינים.

רונן ציין כי הוועדה לקידום מעמד האישה כמעט ולא מאפשרת לנציגי גברים להופיע בפניה ולשטוח את טענותיהם השונות, וכאשר היא מאפשרת זאת, הדבר נעשה באווירה שהיא מאיימת ולא נוחה עבור הגברים.

'אסור לזלזל בעוצמת הנשים'

רונן אמר את הדברים לאחר שמשתתפת אחרת בפאנל, ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), דיברה על מלחמתה ארוכת השנים למנות נשים לוועדה למינוי דיינים. הוא הזכיר שלצד בתי הדין הרבניים, יש במדינה גופים רבים עם רוב נשי כמו הפרקליטות ומנגנון העבודה הסוציאלית, וטען כי אסור לזלזל בעוצמה שיש כיום בידי הנשים.

רונן הזכיר באותו הקשר גם את הוועדה לזכויות הילד בכנסת, אשר לדבריו היא "יותר דומה לוועדה לזכויות העובדות הסוציאליות" ומהווה חלק ממנגנון שחותר תחת התא המשפחתי, הן בעידוד נשים להילחם בגברים והן בערעור הסמכות של שני ההורים מול ילדיהם.

עוד השתתפו בפאנל הרב משה אמסלם, אב ביה"ד באשדוד; הרב יצחק אושינסקי, אב ביה"ד בחיפה; עו"ד אורי צפת ועו"ד אודליה חן, שהנחתה את הפאנל.

הפאנל
הפאנלצילום: מרסלו